Gratin, fedtfattig opskrift ?
Fra : Jørgen

Dato : 26-09-03 09:55

Hej

Vi holder meget af gratin, f.eks blomkålsgatin men vi vil gerne reducere
mængden af fedtstof i opskrifterne. Vi har skiftet mælken ud med
grønssagsvandet men mængden af smør/kærgården synes jeg er svært at ændre på
?

Nogen forslag? nogen opskrifter

hilsen jørgen

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 26-09-03 15:50

Fri, 26 Sep 2003 10:55:04 +0200, skrev "Jørgen" <joej@ofir.dk> i
dk.kultur.mad+drikke:

> [...]
>mængden af fedtstof i opskrifterne. Vi har skiftet mælken ud med
>grønssagsvandet men mængden af smør/kærgården synes jeg er svært at ændre på

Prøv at søge på "fedtfattig gratin" groups.google.dk - så vil du
se, at emnet har været oppe at vende i gruppen tidligere.

--
mvh Gitte Sørensen
REKLAME:

Fra : Jørgen

Dato : 27-09-03 08:16

Hej har søgt

emnet blev behandlet 29 juni 2001

sir google så det er da et par dage siden men tak for oplyningen

Fra : Iggy

Dato : 28-09-03 17:21

Hej Jørgen

Nogle gange erstatter jeg opbagningen, ved at jævne det vand jeg har har
kogt grøntsagerne i med maizena og efterfølgende tilsætte æg. Metoden bruger
jeg også til at lave let Bechamelsauce. Faktisk synes jeg at resultat bliver
ok, men der er vigtigt at fonden/grønssagsvandet er koncentreret. tilsæt
evt. lidt ekstra peber, salt og lidet muskatnød. Æggene kan ikke undværes.
Håber det letter lidt

Iggy