StrToFloat
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 26-09-03 09:56

Hej

Findes der et alternativ til StrToFloat ?

Problemet er, at jeg bruger den nogle gange, men når jeg har en streng med
værdien 4.000,00 kan den ikke laves om, da der ikke må være punktum i
(tusindtalspunktum).

Jeg ville så høre, om der evt. er en anden man kan bruge ?

Michael

Fra : Kurt Bilde

Dato : 26-09-03 12:08

Hej Michael !

Michael Vilhelmsen wrote:
> Hej
>
> Findes der et alternativ til StrToFloat ?
StrToFloatDef

> værdien 4.000,00 kan den ikke laves om, da der ikke må være punktum i
> (tusindtalspunktum).
Kig på TFormatSettings, som kan anvendes som parameter på StrToFloatDef.
Alternativt kan du anvende POS til at finde alle ',' og delete dem

s:= '4.000,00'
While pos(s,',') <> 0 do delete(s,pos(s,','),1);

eller

While pos(s,',') <> 0 do delete(s,pos(s,','),length(s)+1);

hvis du vil ha' fjernet resten (',00')

Check lige parameterne på delete og pos.....

-Kurt

Fra : Kurt Bilde

Dato : 26-09-03 12:10

Hej Michael

Kurt Bilde wrote:

> [...]
Øhhh koden går på komma.... med tusindtalspunktum ser den sådan ud

Fra : Thor

Dato : 26-09-03 14:44

Hej Kurt
Nej det hedder

function Pos(Substr: string; S: string): Integer;

dvs f.eks (heller ikke testet):

function Mystrtofloat(s : string) : real;
var p : integer;
begin
repeat
p := pos('.', s);
if p > 0 then delete(s, p,1);
until p =0;
result := strtofloat(s);
end;

Hilsen Thomas Riedel

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 26-09-03 19:43

"Thor" <thr@image.danmark> wrote:

>function Mystrtofloat(s : string) : real;
>var p : integer;
>begin
> repeat
> p := pos('.', s);
> if p > 0 then delete(s, p,1);
> until p =0;
> result := strtofloat(s);
>end;
>
>Hilsen Thomas Riedel

Den er vist god nok, men der bør nok bruges Windows opsætningen, som kan hentes
i variablerne:

ThousandSeparator: is the character used to separate thousands in numbers with
more than three digits to the left of the decimal separator.
The initial value is fetched from LOCALE_STHOUSAND.

DecimalSeparator: is the character used to separate the integer part from the
fractional part of a number.
The initial value is fetched from LOCALE_SDECIMAL.

Det er at ændre fra:
p := pos( '.', s );

og til:
p := pos( ThousandSeparator, s );

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Claus Christiansen

Dato : 26-09-03 21:35

Ove Kjeldgaard <ReadMyEmail@The.Signature> wrote in

> Den er vist god nok, men der bør nok bruges Windows opsætningen, som
> kan hentes i variablerne:

<klip en hel masse>
> Det er at ændre fra:
> p := pos( '.', s );
>
> og til:
> p := pos( ThousandSeparator, s );

hmm, det kan vi vist hellere korte lidt ned til:

function ExtStrToFloat(const Str: string): double;
begin
result := StrToFloat(StringReplace(Str, ThousandSeparator, '',
[rfReplaceAll]));
end;

med mindre man ved at input er i engelsk format, så skal
ThousandSeparator blot hardcodes (helst som en konstant).

/Claus
--
Claus Christiansen, <mailto:NOSPAM@unipeople.dk>, leave the adr. as it is
personal: <http://unipeople.dk/~cch>; pythia: <http://www.pythia.dk>

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 29-09-03 08:00

Jeg takker for alle jeres besvarelser.

Som det ser ud nu, skal jeg lave min egen funktion til det (hvilket jeg
allerede har gjort).

Jeg takker

Michael