Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotocd
Fra : bog

Dato : 26-09-03 08:57

Hvilket program kan lave en fotocd?

Jeg er ikke interseret i vcd.

Venlig hilsen
Anders

http://www.kandu.dk/

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-09-03 16:02

Nero.

On Fri, 26 Sep 2003 07:57:02 GMT, "bog" <bog.news@kandu.dk> wrote:

>Hvilket program kan lave en fotocd?
>
>Jeg er ikke interseret i vcd.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-09-03 21:04

Jens Peter Karlsen wrote:
> Nero.

Ja.......og nej.......

Nero laver billed CD'er i VCD format - og det var spørgeren jo
ikke interesseret i ?

Men hvis det skal være på CD og kunne spilles på en DVD
afspiller, så er der vist ingen vej uden om VCD-formatet i en
eller anden form.

Stort set alle brænderprogrammer kan lave det - både som
VCD/billed-CD og som alm data CD, hvor billederne bare ligger som
filer og kan vises på NOGLE DVD-afspillere.

Jan

Fra : Jørgen Madsen

Dato : 26-09-03 21:58

nu skriver du ikke hvilke formater din DVD kan afspille?
Der er mange af de nye (muligvis de fleste) som kan læse standart .jpg
filer.
Madsen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-09-03 22:52

Jørgen Madsen wrote:
> nu skriver du ikke hvilke formater din DVD kan afspille?
> Der er mange af de nye (muligvis de fleste) som kan læse
standart .jpg
> filer.

Ja - men så skal den jo bare brændes som alm data CD - og det kan
alle brænderprogrammer jo klare.

Fra : Anders pedersen

Dato : 27-09-03 07:32

On Fri, 26 Sep 2003 22:57:51 +0200, Jørgen Madsen wrote:

> nu skriver du ikke hvilke formater din DVD kan afspille?
> Der er mange af de nye (muligvis de fleste) som kan læse standart .jpg
> filer.
> Madsen
Jeg har ingen dvd afspiller og ingen dvddrev.

Hvis jeg skal over i vcd så skal det kun kunne afspilles på en computer,

Anders

Fra : emj

Dato : 27-09-03 07:45

On Sat, 27 Sep 2003 08:31:45 +0200, Anders pedersen
<4894apedeNOSPAM@elev.daks.dk> wrote:

>Jeg har ingen dvd afspiller og ingen dvddrev.
Irfanview kan i samarbejde med Nero brænde en Fotocd, hvor der så
følger en Irfanview med over på cdén.

Hvis cd-en skal afspilles af folk med winXP er det fuldt
tilstrækkeligt at brænde fotofilerne over på en cd-rom.
WinXP skal nok finde ud af at afspille billederne.

Hilsen emj

Fra : Anders pedersen

Dato : 27-09-03 08:30

On Sat, 27 Sep 2003 08:45:26 +0200, emj wrote:

> Irfanview kan i samarbejde med Nero brænde en Fotocd, hvor der så
> følger en Irfanview med over på cdén.
Jeg prøver at få fat i irfanview
Kan jeg bruge andre brænderprogrammer end nero?

> Hvis cd-en skal afspilles af folk med winXP er det fuldt
> tilstrækkeligt at brænde fotofilerne over på en cd-rom.
> WinXP skal nok finde ud af at afspille billederne.

Den skal os kunne bruges på andre windows versioner

--
Venlig Hilsen
Anders Pedersen

Fra : emj

Dato : 27-09-03 09:25

On Sat, 27 Sep 2003 09:29:40 +0200, Anders pedersen
<anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> wrote:

>Jeg prøver at få fat i irfanview
Den er gratis og kan hentes her
http://www.irfanview.com/

>Kan jeg bruge andre brænderprogrammer end nero?
Det ved jeg ikke. Jeg ved blot at Irfanview har en nero-plugin

Irfanview smider ikke filer rundt omkring i windows og kan brændes
over på en fotocd sammen med billederne
Irfanview kan køres fra en cd-rom.
Hilsen emj