/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hjælp til at studere lidt på en knastkæde ~
Fra : Morten Christensen


Dato : 09-04-01 22:48

Hej NG.

ER der en venlig sjæl, som har tid/mulighed for at hjælpe mig med at tage et
lille kig på min gix'ers knastkæde og ventiler?

Det lyder som om, at kæden er ret stiv, når motoren starter kold.



--
Have a good ride...
Morten, Københavnstrup
GSX600F ('91)
ICQ 112100518



 
 
Armand (10-04-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-04-01 12:55


Morten Christensen <morten@mummitrold.dk> skrev i en
news:d7qA6.30334$o4.2090893@news010.worldonline.dk...
> Hej NG.
>
> ER der en venlig sjæl, som har tid/mulighed for at hjælpe mig med at
tage et
> lille kig på min gix'ers knastkæde og ventiler?
>
> Det lyder som om, at kæden er ret stiv, når motoren starter kold.

GSXF?

Kig endelig lige nærmere på knasternes tilstand også !!!!

--
Armand.



Morten Christensen (11-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Christensen


Dato : 11-04-01 15:50


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:9auslr$lvm$7@news.cybercity.dk...

>
> GSXF?
>
> Kig endelig lige nærmere på knasternes tilstand også !!!!
>
> --
> Armand.
>

Don't worry. De sidder jo så meget i vejen, at man ikke kan undgå at checke
dem ;c)

Men kan det virkelig være rigtigt, at man skal ha' hele kåben af, for at
komme til dernede????

Snakkede med mek'en fra Aagesen tidligere i dag, som mener, at
*forhåbentlig* kan jeg nøjes med, at det er den selvjusterende
knaststrammer, som har fået lidt for meget "hjælp" da den ikke selv kan
finde ud af stramme sig. Den sidder i 2 gummi-"slidsker" (eller hva' fa***
man nu kalder dem) og hvis de er slidte, så er det trist ;c/

Fik også at vide, at der var 2 måder at skifte knastkæden på.

1) Den "rigtige". Motor adskilles i stumper og stykker og kæden skiftes =
MANGE timer :-/ Usikkerheden ved denne er, at når en motor, som har kørt 58K
km, så finder man *helt sikkert* noget mere, som også har kørt så langt...

2) Den "hurtige". Man "klipper" den gamle over, hæfter den nye på, og
trækker rundt. Det usikre ved denne er, at taber de kæden, så *skal* motoren
adskilles - også hvis den pludselig ikke kan drejes ordentlig rundt ;c(

Han foreslog mig dog at komme ned med den, og så de lige gennemgik den:
total-service, ventiler, karburatorer, udstødning, tænding, osv - og så tage
den derfra, og se hvordan kæden opfører sig. Han fortalte hvorfor: Fordi
knastkæderne kun i få tilfælde er nødvendige at skifte ved dette km-tal, og
som oftest hjælper det, at den får en total gennemgang af indstillingerne,
så den kører så optimal som muligt.

Jeg blev dog ikke helt klar over, om det kan lade sig gøre at skifte de 2
gummi-ting, knasten bevæger sig i, uden at skulle skifte kæden og hele
balladen.


--
-Morten-
-Som har en nabo, der synger dårligt, mens hun spiller godt på guitaren.
-Når hun endelig synger godt, så spiller guitaren dårligt ;c/

-Jeg må hellere lufte tankerne væk fra den "harpe" ;c)) *wrouuum*
"Gix'erTrolden"



Armand (12-04-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-04-01 13:40


Morten Christensen <morten@mummitrold.dk> skrev i en
news:Ne_A6.33459$o4.2411169@news010.worldonline.dk...
>
> Men kan det virkelig være rigtigt, at man skal ha' hele kåben af, for
> at komme til dernede????

Husker det ikke med sikkerhed.
På 750'eren er stellet lagt således at det umiddelbart virker som at man
kan åbne den "fra toppen" :-/

> Snakkede med mek'en fra Aagesen tidligere i dag, som mener, at
> *forhåbentlig* kan jeg nøjes med, at det er den selvjusterende
> knaststrammer, som har fået lidt for meget "hjælp" da den ikke selv
> kan finde ud af stramme sig.

Hvilket jeg fint kan følge!!

>Den sidder i 2 gummi-"slidsker" (eller hva' fa***
> man nu kalder dem) og hvis de er slidte, så er det trist ;c/
> Jeg blev dog ikke helt klar over, om det kan lade sig gøre at skifte
> de 2 gummi-ting, knasten bevæger sig i, uden at skulle skifte kæden og
hele
> balladen.

Risikoen ligger nærmere i at enden af én af skinnerne måske ligger
lejret imellem(!) motor og cylinder -blok - Hvorved at cylinderen skal
af, for at af/på -montere!


> Fik også at vide, at der var 2 måder at skifte knastkæden på.
> 1) Den "rigtige". Motor adskilles i stumper og stykker og kæden
> skiftes...............
> 2) Den "hurtige". Man "klipper" den gamle over, hæfter den nye på...

Længe leve tidens trend med knastkæden i enden af knastakslerne!!!

> Han foreslog mig dog at komme ned med den, og så de lige gennemgik
> den: total-service, ventiler, karburatorer, udstødning, tænding, osv -
og
> så tage den derfra, og se hvordan kæden opfører sig. Han fortalte
hvorfor:
> Fordi knastkæderne kun i få tilfælde er nødvendige at skifte ved dette
> km-tal, og som oftest hjælper det, at den får en total gennemgang af
> indstillingerne, så den kører så optimal som muligt.

Måske meget relevant :-/

Alternativt kunne du selv lige forsøge dig med at løsne
knastkædestammeren under karburatorerne!


--
Armand.





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408694
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste