Noget med blæksprutter
Fra : Rikke & Brian

Dato : 26-09-03 08:28

Hej.

Jeg kan huske at have set en film eller tv-serie, da jeg var lille. Det var
vist mest børn, der var med i den. Der var noget med en masse vand og så en
eller nogle blæksprutter, og så en pige eller prinsesse, som vist nok skulle
redes. Øh, er der nogen der kan hjælpe??

Hilsen Rikke.

Rikke Brauner Mikkelsen
Brian Kjeldsen
Kristian Brauner Kjeldsen

http://brian.kjeldsen1.person.emu.dk/
O Captain, my Captain. Who knows where that comes from? Anybody? Not a
clue? It's from a poem by Walt Whitman about Mr. Abraham Lincoln. Now in
this class you can either call me Mr. Keating, or if you're slightly more
daring, O Captain my Captain.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 26-09-03 09:05

"Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> skrev i en
meddelelse news:3f73eaa2$0$5615$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> [...]
skulle
> redes. Øh, er der nogen der kan hjælpe??

Jeg kan huske en film, hvor nogle børn gik ind i en eventyrverden (komplet
med referencer til alle de kendte eventyr) for at redde deres kat. Jeg mener
bestemt, at de også på et tidspunkt sloges mod en kæmpe blæksprutte. Det er
måske den? Den blev sendt adskillige gange på DR i 1980'erne. Mit baghovede
vil have filmen til at være polsk eller tjekkisk og titlen til at være noget
henad "Katteprinsen". Men umiddelbart giver den titel ikke rigtigt noget
resultat nogen steder.

MVH
Jens

Fra : Rune Zedeler

Dato : 26-09-03 23:58

Jens Thomsen wrote:

> [...]
> henad "Katteprinsen". Men umiddelbart giver den titel ikke rigtigt noget

Ja, det er filmen "Katteprinsen".
Jeg har tidligere spurgt om den her i gruppen - da jeg ikke har kunnet
finde den på imdb. Desværre uden resultat

-Rune

Fra : Rune Zedeler

Dato : 27-09-03 00:05

Rune Zedeler wrote:

> Ja, det er filmen "Katteprinsen".

JEG FANDT DEN!!! )

http://us.imdb.com/title/tt0244591/

-Rune

Fra : Jens Thomsen

Dato : 27-09-03 00:30

"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> JEG FANDT DEN!!! )
>
> http://us.imdb.com/title/tt0244591/

Fantastisk benarbejde, Rune. No wonder at den har været så svær at slå op.
Der er stort set ingen oplysninger om den. Jeg vil grave mine Aurum frem på
mandag og poste bogens handlingsreferat. Så kan den oprindelige poster jo
bedømme, om det måske kunne være samme film, som hun spurgte om.

MVH
Jens

Fra : Jens Thomsen

Dato : 27-09-03 00:22

> Ja, det er filmen "Katteprinsen".
> Jeg har tidligere spurgt om den her i gruppen - da jeg ikke har kunnet
> finde den på imdb. Desværre uden resultat

Jeg mener faktisk, at jeg er stødt på originaltitlen engang i et af de Phil
Hardy-redigerede bind af Aurums genrefilmsencyklopædi. Jeg skal prøve at
kigge dem igennem på mandag, når jeg har tid. Den engelske titel (The Cat
Prince), jeg fandt angivet på et svensk site, gav i hvert fald heller ikke
noget resultat på http://akas.imdb.com.

Jeg har gode erindringer om flere andre østeuropæiske eventyrfilm, men det
her er bestemt en af dem, jeg allerhelst vil se igen.

MVH
Jens