OT: 98SE til XP & vice versa
Fra : Morten Lind

Dato : 26-09-03 06:43

Ja ja, undskyld.........men xperterne er jo hér, ikk´?

Børnenes mor har købt en ny PC(XP Home Edition)....og den gamle har
98SE.

De er begge på lokalnet og nu skal data fra den gamle over på den nye.

XP har bedt mig lave en slags "inst.diskette" som skulle lægges på den
gamle maskine, men så ryger den i spjældet Den gør ulovliger ting og
sager - spøg til side....

På Mac´ en kommer jeg nemt ind i XP med ævle+K, men hvordan fungerer
"ævle+K" i Windows-miljøet?

Håber det er forståeligt, og at nogle kan gi´ en hånd Tak fra
Morten

--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 26-09-03 18:46

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> På Mac´ en kommer jeg nemt ind i XP med ævle+K, men hvordan fungerer
> "ævle+K" i Windows-miljøet?

På din Mac sætter du et kryds i Windows arkivdeling i Deling
kontrolpanelet samtidig med at du bemærker hvilken tekst/url du skal
skrive på XP maskinen. Vær opmærksom på at der bruges backslash når det
drejer sig om SMB.

Den aktuelle bruger skal have tilladelse til at logge ind fra windows,
hvilket du forklarer din maskine i konti kontrolpanelet.

På XP maskinen finder du mappen netværksstder og beder den om at oprette
et nyt netværksted. Resten skulle være selvforklarende!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Morten Lind

Dato : 27-09-03 06:44

> [...]
>
> På XP maskinen finder du mappen netværksstder og beder den om at oprette
> et nyt netværksted. Resten skulle være selvforklarende!

Prøver.......tak
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Morten Lind

Dato : 29-09-03 10:30

> [...]
>
> På XP maskinen finder du mappen netværksstder og beder den om at oprette
> et nyt netværksted. Resten skulle være selvforklarende!

Hej Michael.....

Jeg skal ikke ind i den fra Mac´en - det kan jeg godt - jeg skal ha´ fat
i en Win98SE fra en WinXPHome - begge på lokalnetværket gennem routerens
switch.......eller omvent......der skal flyttes filer mellem de to
Winmaskiner

Jeg kan f........ ikke få det til at virke

M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 29-09-03 21:33

> [...]

> switch.......eller omvent......der skal flyttes filer mellem de to
> Winmaskiner
>
> Jeg kan f........ ikke få det til at virke

Der må jeg være dig svar skyldig. Ved ikke nok om windows fildeling,
måske du skulle prøve i en windows gruppe hvor ubehageligt det end nu
måtte være.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Morten Lind

Dato : 30-09-03 07:23

> Der må jeg være dig svar skyldig. Ved ikke nok om windows fildeling,
> måske du skulle prøve i en windows gruppe hvor ubehageligt det end nu
> måtte være.

Hæ, hæ.......ja, det kommer jeg nok til, tak)))
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Peter Ursin

Dato : 06-10-03 19:08

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Hæ, hæ.......ja, det kommer jeg nok til, tak)))
> M.

Ved ikke om du fik løst dette, men jeg faldt lige over indlægget.
Hvis du ikke kan finde 98 maskinen på XP så burde det i hvert fald virke
ved at vælge tilføj netværkssted og dernæst bare skrive ip adressen +
evt. den mappe som er delt på win98 maskinen.
Sådan har jeg gjort i mit netværk da jeg aldrig fik XP til at vise
oversigt over tilgængelige netværkssteder.

mvh
Peter

Fra : Morten Lind

Dato : 07-10-03 06:29

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> [...]
> Sådan har jeg gjort i mit netværk da jeg aldrig fik XP til at vise
> oversigt over tilgængelige netværkssteder.

Tak Peter......
Vi brændte data i stedet
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Peter Ursin

Dato : 07-10-03 21:54

"Morten Lind" <mortenlind@mac.com> wrote in message

> Tak Peter......
> Vi brændte data i stedet
> M.
> --
Ok, bare du fik løst problemet......jeg mener udfordringen

Peter