553 Mail rejected by filter rules
Fra : Claus Lund

Dato : 25-09-03 23:22

Jeg kører min egen mailserver for et begrænset antal brugere.

Mails med vedhæftede filer som f.eks. pif, scr og exe afviser jeg på smtp
niveau med "553 Mail rejected by filter rules". Det virker naturligvis fint,
og jeg ser ikke skyggen af Swen og lignende i de mails der går igennem.

Med de mange Swen mail der er blevet afvist i den sidste tid, har jeg
bemærket at mange er gengangere - d.v.s. nogle servere forsøger
tilsyneladende at sende den samme mail igen og igen.

Bør min afvisning ikke få andre mailservere til at stoppe efter 1 forsøg?

Jeg har naturligvis forsøgt at sende mig selv mails fra bla.a. TDC's
webmail, og de bliver også ved med at forsøge...

Hvis nogen vil teste er de velkommen til at sende til min mailadresse - den
virker endnu :)

Mvh Claus

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 25-09-03 23:37

"Claus Lund" <news11@lundborg.dk> writes:

> Bør min afvisning ikke få andre mailservere til at stoppe efter 1 forsøg?

Jo. Se afsnit 4.2.1 i RFC 2821. Men du bør så vidt jeg kan se afvise
med 554 i stedet for 553 (afsnit 4.2.2 i RFC 2821).

--
Jacob - www.bunk.cc
Beer & Pretzels -- Breakfast of Champions.

Fra : Claus Lund

Dato : 26-09-03 16:05

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote in message

> Jo. Se afsnit 4.2.1 i RFC 2821. Men du bør så vidt jeg kan se afvise
> med 554 i stedet for 553 (afsnit 4.2.2 i RFC 2821).

Du har måske ret i at det skal være 554 - men det vil næppe ændre noget, for
de servere der ikke lader sige afvise med 553.

Men i det mindste er det så ikke fejl i min opsætning, der forårsager de
gentagne nyttesløse forsøg...

Tak for hjælpen, Claus