Kode til beregning af renters rente
Fra : Carsten Petersen

Dato : 25-09-03 23:15

Hej NG!

Jeg står og mangler en kode til at beregne renters rente.

Mvh

Carsten

Fra : Lasse Eskildsen

Dato : 26-09-03 13:46

"Carsten Petersen" <carsten.p@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG!
>
> Jeg står og mangler en kode til at beregne renters rente.
<Snip>

Hej Carsten,

Jeg ved ikke om det er dette du skal bruge, men her har du et eksempel af
beregning af renters rente ved opsparing:

Dim n As Double
Dim y As Double
Dim r As Double
Dim Resultat As String

n = Termin
y = Ydelse
r = Rente / 100

Resultat = y * ((((1 + r) ^ n) - 1) / r)

Resultat = Format(expression:=CCur(Resultat), Format:="Standard")

.... Ovenstående kode er som sagt til opsparing, skriv endelig tilbage hvis
du skal bruge nogle af de andre (Restgæld osv.)

--
Lasse