Find and replace i Dreamweaver
Fra : claus

Dato : 25-09-03 20:58

Hej
Eksempel.
Jeg har 10 html sider. Jeg vil gerne erstatte alt indhold på de
sider med en bestemt type indhold.

Hvordan erstatter jeg alt indhold imellem <html> </html>?

Jeg benytter dreamweaver mx

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-09-03 21:30

claus skrev:

>Hvordan erstatter jeg alt indhold imellem <html> </html>?

Er det ikke nemmere bare at skrive en ny side?

--
Bertel

Fra : claus

Dato : 25-09-03 21:53

Bertel Lund Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Er det ikke nemmere bare at skrive en ny side?
> Der kan du da have ret i, men hvis du nu findes en funktion
som kan klare det, så vil det da være cool

Fra : Per Christoffersen

Dato : 26-09-03 10:49

"claus" <gm@go-motion.dk> wrote in message news:bkvkj8$1t$1@sunsite.dk...

> som kan klare det, så vil det da være cool

Search and Replace understøtter ikke trunkerede søgninger (altså med blinde
felter).
Du får derfor ikke noget smartere end at åbne siderne, trykke CTRL+A og
derefter Delete.
Den operation skal du nok regne med at bruge 1-2 minutter på.
Herefter kan du bruge Search and Replace på '<html></html>' og erstatte den
med '<html>dit særlige indhold med koder og hele svineriet</html>'.

Så får du samme indhold på alle siderne, men det er også sådan jeg har
forstået du vil have det.

/Per