/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Nu vi er ved Motormaling....
Fra : Moller


Dato : 25-09-03 20:28

Heysa,

Hvis man har en Cyll. som er grå og kedelig, og man gerne vil ha den
smykseret op, hva gør man så bedst ??? kan man få den glasblæst, og så male
den med et eller andet... og hvordan med kølingen ??? da vi snakke om en
luftkølet, hvor meget vil det forvære kølingen ???

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi ... som gerne vil være helt sort :)
Suzuki GSF 1200 S



 
 
Kai Harrekilde-Peter~ (25-09-2003)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 25-09-03 21:35

"Moller" <news@molnit.com> writes:

> Heysa,
>
> Hvis man har en Cyll. som er grå og kedelig, og man gerne vil ha den
> smykseret op, hva gør man så bedst ??? kan man få den glasblæst, og så male
> den med et eller andet... og hvordan med kølingen ??? da vi snakke om en
> luftkølet, hvor meget vil det forvære kølingen ???

Bare lad være med at få den højglans-forkromet


--Kai

Richard (25-09-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 25-09-03 21:42

Moller wrote:
> Hvis man har en Cyll. som er grå og kedelig, og man gerne vil ha den
> smykseret op, hva gør man så bedst ??? kan man få den glasblæst, og så male
> den med et eller andet... og hvordan med kølingen ??? da vi snakke om en
> luftkølet, hvor meget vil det forvære kølingen ???

Ja, glasblæsning - eller blæst med knuste valnøddeskaller - er sikkert
det rigtige og lettest at styre; kvartssandet tager nok for hårdt fat.

Meget apropos så jeg et tip til motormaling i dag i Yahoo's
GB500-gruppe: Spray Grey fra det USske lakfirma Eastwood, genskaber en
finish/tone som nyt støbejern; de har også en stålgrå - Detail Grey - og
lys alu - Aluma Blast - og de har minsandten en agent i S, Skevab AB,
der sender i Norden. Se metalfarverne øverst tv på siden:

http://www.skevab.se/eastwood/Produkter/detaljfarger.htm

Deres sorte etkomponent chassis-lak Chassi Black ser også lovende ud.
Uheldigvis er deres fragtpriser lidt dyre, men hvis andre er
interesseret kunne vi lave et samkøb. Skriv gerne direkte - sæt . i
stedet for "punktum" i mailadressen.

Ellers har det tyske lakfirma RH Lacke de fleste japanske cyklers
originalfarver incl deres motorlak:
www.motorradlack.de/

Mht kølingen tror jeg ikke du skal være bange; laget skal jo ikke være
ret tykt, hvis du vælger en metalfarve oven på det blæste metal. Noget
andet hvis du skal farveskifte en sort til rød eller lysegrå fx


--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade


M. Høy (25-09-2003)
Kommentar
Fra : M. Høy


Dato : 25-09-03 22:33

Hej

Brug Motip engine painting, fås hos GDS (Gør det selv) hvis de ikke har det
hjemme, så kan de skaffe det i løbet af et par dage, det fås bla. i
aluminium-finish, og er specielt egnet til motoren! Så en svensker der
brugte det i sit renoverings-projekt af en GT750. Det er en een-komponent,
man kan jo give det en tur i ovnen bagefter, for at det hærder ordentligt!

Mvh.

M. Hoey
(GT750A)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234

--
http://dfmc.dk/default.asp?id=355
"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:bkvfkg$e7o$1@sunsite.dk...
> Heysa,
>
> Hvis man har en Cyll. som er grå og kedelig, og man gerne vil ha den
> smykseret op, hva gør man så bedst ??? kan man få den glasblæst, og så
male
> den med et eller andet... og hvordan med kølingen ??? da vi snakke om en
> luftkølet, hvor meget vil det forvære kølingen ???
>
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 CDi ... som gerne vil være helt sort :)
> Suzuki GSF 1200 S
>
>



Gert Bo thorgersen (26-09-2003)
Kommentar
Fra : Gert Bo thorgersen


Dato : 26-09-03 01:12


Moller <news@molnit.com> skrev i en news:bkvfkg$e7o$1@sunsite.dk...
> Heysa,
>
> Hvis man har en Cyll. som er grå og kedelig, og man gerne vil ha den
> smykseret op, hva gør man så bedst ??? kan man få den glasblæst, og så
male
> den med et eller andet... og hvordan med kølingen ??? da vi snakke om en
> luftkølet, hvor meget vil det forvære kølingen ???
>
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 CDi ... som gerne vil være helt sort :)
> Suzuki GSF 1200 S
>
Jeg har brugt VHT (Very High Temperature) til maling af motordele og
udstødningsrør, første gang på min Honda CB 750 tilbage i 70érne. VHT fra
USA var jo udviklet i forbindelse med deres flyvninger op til satellitterne,
og kunne da klare 650 grader C
konstant og mere i kortere tid, nu kan den klare 700 C. For cylindres
overflader kommerman sgs. aldrig 300 C. For nogle år siden gik jeg
over til i Biltema ved Helsingborg at købe deres VHT, som kun koster 30
Sv.kr. pr. spraydåse, hvor den originale solgt på Frederiksberg kostede 100
Kr.

Sprayen kan fås i mange forskellige farver (kontra sort og hvid) alt efter
om man også kan nøjes med temperaturer mindre end 700 C; og det kan man jo
vedr. cylindre.

Kølingsmæssigt får cylinderen det på den luftafkølede vel normalt bedre end
oprindeligt ved at blive glasblæst (eller sandblæst) idet den derved får en
fin ru overflade kontra den glatte der er resultatet af fabrikkens
produktion af cylinderen. Derefter ødelægges kølingen ikke hvis man
holdersig til en maling med meget tynd "overflade"/belægningstykkelse, og
via brugen af spray som VHTén drejer tykkelsen sig om hundrededele af mm.
Derimod ser man til tider motordele som er malet hos malerfirmaer og med
resulterende tykke (isolerende) lag maling. Hvis man skal til det ekstreme i
den sammenhæng er en mat overflademaling bedre end en blank.

Mvh.Gert Thorgersen





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408617
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste