Råd søges
Fra : Jens

Dato : 25-09-03 19:01

Så er Amtet færdig med at lave volden, ind til vores hus, jordvolden er 150
cm høj og 70 meter lang. Jeg skal finde nogle buske der ikke bliver for
høje, der bliver tætte og er hårdfør, kan i hjælpe med råd om hvilken busk
jeg skal vælge.
Lige en lille ting, jeg er postbud og har jo ikke så stor en løn, så
planterne må ikke være for dyre.
VH Jens

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 25-09-03 19:17

Jens wrote:

> [...]
> jeg skal vælge.
> Lige en lille ting, jeg er postbud og har jo ikke så stor en løn, så

Det billigste er at sætte liguster grene i jorden.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 25-09-03 20:09

On Thu, 25 Sep 2003 20:17:22 +0200, Peter Ole Kvint
<dsl90720@vip.cybercity.dk> wrote:

>Det billigste er at sætte liguster grene i jorden.

Og hvordan er det nu liiige de passer ind i 'må ikke blive for høje'?

http://www.gartneriet.dk

Fra : Jens

Dato : 25-09-03 20:29

Mads Lie Jensen Skrev:
> Og hvordan er det nu liiige de passer ind i 'må ikke blive for høje'?

Inger Skrev:
(øh... hvad er "ikke for høj?")

Ja undskyld med højden, jeg skulle mene at 1 meter må vel være max højde.

Ja Inger, lige som roekule-agtig .

V.H. Jens

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 25-09-03 21:05

On Thu, 25 Sep 2003 21:29:11 +0200, "Jens" <dixenfjern@post10.tele.dk>
wrote:

>Inger Skrev:
>(øh... hvad er "ikke for høj?")
>
>Ja undskyld med højden, jeg skulle mene at 1 meter må vel være max højde.

Jeg hentydede nu til liguster som blev foreslået - næsten ligegyldigt
hvad man ligger i 'ikke for højt' så er en liguster for høj. Medmindre
man da klipper den.

Kranstop (Stephanandre incisa 'Crispa') er også god. Den bliver 50-80 cm
høj og dækker jorden godt. Kan købes som barrodsplante til en rimelig
billig penge. Den får nogle yderst flotte høstfarver, men den er ikke
helt så spændende som sargentsælbe som Inger foreslog.

Men man kan jo altid sætte nogle grupper af andre buske ind i mellem.
F.eks et par potentilla eller spirea, for at give lidt mere blomst.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Jens

Dato : 25-09-03 23:08

Mads skrev:
> Kranstop (Stephanandre incisa 'Crispa') er også god. Den bliver 50-80 cm
> billig penge. Den får nogle yderst flotte høstfarver, men den er ikke

Jeg bor mellem Esbjerg og Varde kender du nogen steder her i Vestjylland
hvor man kan købe Kranstop og kan jeg planste nu?

VH Jens

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 26-09-03 19:21

On Fri, 26 Sep 2003 00:07:43 +0200, "Jens" <dixenfjern@post10.tele.dk>
wrote:

>Jeg bor mellem Esbjerg og Varde kender du nogen steder her i Vestjylland
>hvor man kan købe Kranstop og kan jeg planste nu?

Den nærmeste planteskole kan skaffe dem.
De kan sagtens plantes nu.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Jens

Dato : 26-09-03 22:05

Tak for hjælpen. VH Jens

Fra : Mari

Dato : 28-09-03 15:06

"Jens" <dixenfjern@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg bor mellem Esbjerg og Varde kender du nogen steder her i
Vestjylland
> hvor man kan købe Kranstop og kan jeg planste nu?

Her kan du få en ide om priser på barrodede planter

http://lundhede.datascan.net/acatalog/Lh_Haek_lae_S_.html

/Mari

Fra : Inger Pedersen

Dato : 25-09-03 19:40

"Jens" <dixenfjern@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Så er Amtet færdig med at lave volden, ind til vores hus, jordvolden er
150
> cm høj og 70 meter lang.

Hvor bred er den?
Gætter jeg rigtigt, når jeg tror, det er sådan en roekule-agtig én?

Hvis det er tilfældet har kommunen her tilplantet en tilsvarende vold med
sargentsæble, som opfylder dine krav (øh... hvad er "ikke for høj?")
Jeg nyder synet året rundt.
De koster ca. 6 kr. pr stk. som barrodsplanter.

Hilsen Inger