Omdøbning af underdokument fra hoveddokume~
Fra : Dorthe

Dato : 25-09-03 17:18

Hej!
Vi har fået oprettet en del hoveddokumenter bestående af 4-8
underdokumenter. Disse underdokumenter har desværre fået et forkert filnavn.
I går på mit arbejde erfarede jeg så, at jeg blot kunne klikke på
underdokumentets hyperlink for at åbne underdokumentet og derefter trykke
F12 for omdøb. Hoveddokumentet havde efterfølgende taget det nye
underdokument til sig i stedet for det oprindelige, som man så kan vælge at
slette.
Problemet er så, at vi har en del hoveddokumenter, hvor dette trick
tilsyneladende ikke virker. Dokumenterne er godt nok lavet af en anden
kollega, men kan det være årsagen? De dokumenter jeg forsøgte mig med, som
virkede, havde jeg selv oprettet.
Er der andre måder (udover den -synes jeg- trælse, med at slette
underdokumentet, omdøbe i f.eks. stifinderen for derefter at indsætte påny)?
Du behøver ikke kommentere på valg af arbejdsform (hoved-/underdokumenter) -
det er ikke noget jeg har indført - og slet ikke noget, jeg er begejstret
for. Dog må jeg sige, at jo mere vi lærer word at kende des meget bedre går
det med hoveddokumenterne. Det er dog _mange_ begrænsninger i det at arbejde
med hoved- og underdokumenter, så jeg vil ikke anbefale andre at bruge det,
medmindre man ikke har andre muligheder - og den mulighed kan jeg faktisk
ikke forestille mig

Fra : Karsten Pedersen

Dato : 26-09-03 18:18

Hej Dorthe,
kan du ikke bare, uden at slette, omdøbe de underdokumenter det drejer
sig om til de oprindelige navne. Det kan du gøre via stifinder ell. på
andre måder.

Mvh.

Karsten

Fra : Dorthe

Dato : 26-09-03 19:58

Karsten Pedersen wrote:
:: Hej Dorthe,
:: kan du ikke bare, uden at slette, omdøbe de underdokumenter det
:: drejer sig om til de oprindelige navne. Det kan du gøre via
:: stifinder ell. på andre måder.
::
:: Mvh.
::
:: Karsten

Hej Karsten!
Det kan man godt jo, men så kan hoveddokumentet ikke finde sit
underdokument, og man bliver altså i word IKKE tilbudt at lede efter sit
underdokument, så man bare kan klikke en anden på. Dette er en major mangel
synes jeg nok.

--
Mvh Dorthe
svar ses kun i nyhedsgrupper (send ikke privat mail)

Fra : Karsten Pedersen

Dato : 27-09-03 16:04

Hm. Jeg prøver lige at beskrive dit problem. Sig til hvirs det er
forstået forkert.
Du har et hoveddokument og nogle underdokumenter.
Du kan åbne alle underdok. fra hoveddok.
Men underdok. hedder noget forkert.
Underdok som du selv har oprettet kan du godt omddøbe.
Underdok som andre har oprettet kan du ikke omdøbe.

Kan du skrive i de andres underdok. så ændringerne bibeholdes?

Hvis ikke kunne det være noget med redigeringsrettigheder på
Wordniveau
Hvis du gerne må ændre, når dok. er åbent, men ikke ændre navn, kan
der være tale om rettigheder på Windowsniveau, men det er svært at
gennemskue.

Kik evt. i de engelskprogede NG, fx microsoft.public.word.

Karsten