Smag er om forfængelighed
Fra : Bo Warming

Dato : 25-09-03 15:29

Smag er om forfængelighed

Stenaldermænd og aber på sultegrænsen har brug for hjerne-træning koblet til
smagsløg, for at finde tilbage til det mindst giftige plantemad (incl rødder
og råddenskab), der ikke giver kvalme og opkastning, men kan fordøjes og
holde legemet i live.

Sød smag peger mod C-vitamin, Fed smag peger mod meget energi pr gram input.

Siden er der gået snobberi i smag - som i alt andet.

Man lærer at se op til sine forældres smag og man skræmmes til
konservatisme, - eller man lærer nysgerrighed og søger nye veje og retter og
ser forfængelighed og bedrift i det. Der er ingen faste regler -
nedenstående genier uddyber. Vi bliver lykkeligst når vi følger vor indre
stemmer, realiserer os selv, gør vort liv til et individualistisk kunstværk,
og frigør os af gruppepres - som jo lå bag jødehetz og andet ondt.

SMAG OM FILM OG OM ETIK .m.m. er også uden objektivitet - smagsdommerne
begår justitsmord, magt er ret.

"Alt flyder"(Alt er relativt) Heraklit, der også anerkendte at vi kan ikke
gentage en smagsoplevelse, for den afhang af hvem vi spiste med og hvor
sultne vi var så han sagde "Man kan ikke bade i den samme flod to gange".

"Almindelige mennesker skal ikke acceptere ekspertudtalelser som det sidste
udsagn og den skinbarlige sandhed, for så snævres den offentlige debat ind
og bliver til sidst en debat mellem eksperter. Anders Fogh Rasmussen

"Befolkningen skal ikke finde sig i løftede pegefingre fra såkaldt
eksperter, der mener at vide bedst. Eksperter kan være gode nok til at
formidle faktisk viden. Men når vi skal træffe personlige valg, er vi alle
eksperter Anders Fogh Rasmussens første nytårstale

" All of life is a dispute over taste and tasting.
Nietzsch e(Zarathustra)

" Der er for meget vuffelivov, en lille båd der gynger,
strømpebukser og discotango i Danmark. Der er for meget halvdumt plat tjald
i Danmark. Det kalder jeg dofo. Lad os få den hørm ud af landet.
Kim Larsen

" Happiness is in the taste, and not in the things.
La Rochefoucauld

" In Boston they ask, How much does he know? In New York, How much is he
worth? In Philadelphia, Who were his parents?Mark Twain

" Taste has no system and no proofs. Susan Sontag

" The world is governed by opinion. Thomas Hobbes

" Man har ofte indvendinger mod en opfattelse, hvis det bare er
måden, den præsenteres på, der er usympatisk. Friedrich Nietzsche

" Kunstværker inddeler jeg i to kategorier: dem, som jeg kan lide,
og dem, som jeg ikke kan lide. Jeg kender ikke andre kriterier. Anton
Checkov

" Gør endelig ikke mod andre, hvad du ønsker de skal gøre mod dig
Deres smag behøver jo ikke være den samme. George Bernard Shaw

" Ikke tingene påvirker menneskene, men deres mening om tingene.
Epiktet

" En søn ænser ikke, at hans moder ikke er smuk, saa lidt, som en
hund, at dens herre er fattig.

" Ask a toad what is beauty?. . . a female with two great round eyes
coming out of her little head, a large flat mouth, a yellow belly and a
brown back. Voltaire

" Every style that is not boring is a good one.Voltaire

"Is it progress if a cannibal uses knife and fork? Stanislaw J. Lec

Culture: essentially a means of directing taste against the exceptions in
favour of the mediocre. Nietzsche

Tastes in young people are changed by natural impetuosity, and in the aged
are preserved by habit. La Rochefoucauld

Happiness is in the taste, and not in the things.La Rochefoucauld

There is no accounting for tastes, as the woman said when
somebody told her her son was wanted by the police. Frank P.
Adams

Fra : Morten Nielsen

Dato : 25-09-03 18:35

On Thu, 25 Sep 2003 16:29:08 +0200, "Bo Warming"
<ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote:

[CUT]

Sikke dog en gang ævl!!

Morten

Fra : Thomas

Dato : 25-09-03 21:03

"Morten Nielsen" <nielsen@kardemommeby.com> skrev i en meddelelse
> On Thu, 25 Sep 2003 16:29:08 +0200, "Bo Warming"
> <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote:
>
> [CUT]
>
> Sikke dog en gang ævl!!
>
> Morten

Enig... Hvordan er det man undgår at få indlæg fra enkelte personer vist,
når man bruger Outlook Ekspress?

Fra : Peter Heide

Dato : 25-09-03 21:59

Han er rablende bims.....på den kedelig måde.

funktioner - meddelelseseregler -nyheder - og hér , et eller andet sted kan
du
sikkert fjerne hans indlæg

slippe fri for hans indlæg

Fra : Piotr Duda-Dziewierz

Dato : 26-09-03 00:48

> Enig... Hvordan er det man undgår at få indlæg fra enkelte personer vist,
> når man bruger Outlook Ekspress?

Det hjælper bare desværre ikke helt! Jeg har for længe siden "plonket" BW
men med jævne mellemrum besvarer folk hans posts, hvorfor bevidstheden om
ham altid er til stede...

Hvis alle bare kunne være enige om at ignorere ham... Heldigvis er nogle
andre lignende typer (fortjener ikke at nævnes ved navn) ikke kommet til
dk.kultur.film ... endnu...

Og ja, inden den opmærksomme får lov: jeg er klar over at jeg selv gør det,
jeg er træt af andre gør! Men nu har jeg tænkt på det de sidste 4-5 gange...
"Åh nej, endnu en der svarer på BW's selvpromoverende nonsens". Men det kan
vel ikke undgås når der kommer nye til, der kommer til at forveksle ham med
en normal usenetbruger...

--
Piotr

Fra : ML-78

Dato : 26-09-03 13:25

> Hvis alle bare kunne være enige om at ignorere ham...

"Hvis alle bare tænkte som jeg..."

> Men det kan
> vel ikke undgås når der kommer nye til, der kommer til at forveksle ham med
> en normal usenetbruger...

Eller også vælger folk bare selv, hvilke indlæg de vil besvare og hvilke, de
ikke vil. De fleste har efterhånden stiftet bekendtskab med hans skriverier.

ML-78

Fra : Hans Hüttel

Dato : 27-09-03 22:07

Thomas wrote:

>"Morten Nielsen" <nielsen@kardemommeby.com> skrev i en meddelelse

>Enig... Hvordan er det man undgår at få indlæg fra enkelte personer vist,
>når man bruger Outlook Ekspress?

Se

http://www.cs.auc.dk/~hans/bo-warming.OSS.html

Hans

Fra : Taba

Dato : 25-09-03 22:54

[snip en masse...øøhh.. bogstaver]

Hvad var det for en omgang ævl?
Det hører jo ikke rigtigt hjemme i denne her gruppe.... er jeg den eneste
der synes det?

/Taba

Fra : KH

Dato : 27-09-03 15:52

"Taba" <no@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [snip en masse...øøhh.. bogstaver]
>
> Hvad var det for en omgang ævl?
> Det hører jo ikke rigtigt hjemme i denne her gruppe.... er jeg den
eneste
> der synes det?

Jeg synes nu, at dit eget indlæg virker som en gang usigeligt
bogstavcirkus, da jeg ikke kan se, hvad ind i h....... du svarer på.

KH.

Fra : Taba

Dato : 27-09-03 16:51

> eneste
>
> Jeg synes nu, at dit eget indlæg virker som en gang usigeligt
> bogstavcirkus, da jeg ikke kan se, hvad ind i h....... du svarer på.

Jeg ved ikke om du kan se denne her sætning eller om din news reader klipper
den ud men der stod:
"[snip en masse...øøhh.. bogstaver]"....!

Dvs. at jeg har klippet alt hans ævl ud for at ikke spilde din og min
båndbredde, så "jeg ikke kan se, hvad ind i h....... DU svarer på"!!

"Bogstavscirkus"? hvad snakker du om? Jeg spørger "hvad det er for en omgang
ævl" (ord/bogstaver som jeg tror findes i det sprog der hedder dansk, ved
ikke om du snakker det?!?!) og om det overhovedet HØRER hjemme i denne her
gruppe (som hedder dk.kultur.FILM som hans indlæg ikke havde ret emget at
gøre med, eller hvad?)

Mudderkastning gider jeg ikke, så du ender nok i mit kill filter fremover,
hygge! Og hvis det er fordi du er "tilhænger" af Bo Warming, så har jeg ondt
af dig....!

/Taba

Fra : Taba

Dato : 27-09-03 16:51

Fra : KH

Dato : 27-09-03 17:35

> [...]
fremover,
> hygge! Og hvis det er fordi du er "tilhænger" af Bo Warming, så har

Jeg tror nu snarere, at det er dig, der skal læse lidt citat-teknik.
Du klipper headeren væk, og det skal du ikke.
Man skal kunne se, på hvad og hvem du svarer.
- Naturligvis reduceret, når det, du ikke svarer på, er overflødigt.
Så kom igen.

KH.

Fra : Taba

Dato : 27-09-03 16:52

Fra : Bo Warming

Dato : 27-09-03 17:37

"KH" <Joker@mitdomain.com> wrote in message
> Jeg synes nu, at dit eget indlæg virker som en gang usigeligt
> bogstavcirkus, da jeg ikke kan se, hvad ind i h....... du svarer på.

S er trådstarten ontopic.
Alle filmanmeldelser er jo om SMAG

At svar fjerner sig fra emnet og bliver offtopic, er til at leve med.

" Taste has no system and no proofs. Susan
Sontag

"The world is governed by opinion. Thomas Hobbes

Den modne debatør, som åbner et indlæg, der ikke er hans smag, ignorerer i
stilhed og går videre

Fra : Peter Heide

Dato : 27-09-03 20:39

> Den modne debatør, som åbner et indlæg, der ikke er hans smag, ignorerer i
> stilhed og går videre

Og den "modne debatør" , som du vel regner dig selv for at være, sender
IKKE indlæg dk.kultur.film, der ikke har en skid med film at gøre.

Fra : Taba

Dato : 27-09-03 23:12

> Og den "modne debatør" , som du vel regner dig selv for at være, sender
> IKKE indlæg dk.kultur.film, der ikke har en skid med film at gøre.

Hørt!

/Taba