Laderegulator - igen
Fra : Hekto

Dato : 25-09-03 10:23

Jeg faldt lige over denne her:

http://home.t-online.de/home/j.-u.finck/pantah-racing-
team/hardware/12v-regler.pdf

Den er beregnet til een eller to spoler; men burde kunne udbygges til
en 3-faset.

.... bare lige et input til den tidligere debat om emnet!

--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto ... What about www.mc-
portalen.com ?

Fra : Orla Pedersen

Dato : 27-09-03 08:29

Hekto skrev i meddelelsen ...
> [...]
>team/hardware/12v-regler.pdf
>
>Den er beregnet til een eller to spoler; men burde kunne udbygges til

Den er til Ducati's enfasede generator med midtpunkt, men den kan da sagtens
ved hjælp af tre ensrettere og en thyristor mere gøres trefaset.

Så er spørgsmålet, kan det betale sig at vi forsker mere i en "billig"
hjemmelavet løsning ? Schnabel har et udmærket produkt, som vi ikke ønsker
at plagiere, her er så et andet eksempel på en serieregulator, er det så
egentlig ikke nok ? Og man kan stadig til Suzuki bygge en "original"
parallelregulator efter min beskrivelse, hvis man lyster.

mvh
Orla

Fra : Hekto

Dato : 27-09-03 09:16

In article <3f753e05$0$97202$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Orla
Pedersen says...
> [...]
> egentlig ikke nok ? Og man kan stadig til Suzuki bygge en "original"
> parallelregulator efter min beskrivelse, hvis man lyster.

Min tanke var at tilføje den til siden med regulatorer.

Jeg synes ligesom dig, at vi nu har samlet 'løsninger' så kan man selv
fuske noget sammen, eller købe en 'Schnabel'.
Jeg er enig i at Schnabelens produkt er glimrende, billigt, og så er
det en del af hans levebrød.

--
/Hekto

Ducati Pantah 600 SL + Suzuki LS650 + GS450E Til Salg!
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?