Underligt strøm spørgsmål
Fra : Martin Sorensen

Dato : 25-09-03 16:04

Hejsa.

Håber at nogen kan hjælpe mig med en lidt underlig ting.

Jeg har en Opel Ascona fra '86 som kører upåklageligt (næsten)

Det sker dog en sjælden gang i mellem at den mister strømmen 100%

Dvs at der hverken er lys eller tænding eller noget som helst der bare
minder om strøm. Som om at den er helt afladet.

Det sker typisk efter en køretur når man vil starte igen.
Hvis man så lader bilen stå f.eks. 30 min så virker alt normalt igen.

Hvad pokker kan det være ??

Det er lidt surt at skulle tage 30 min's tvungen pause når man har
travlt hehe

Martin

Fra : Petersen_Michael

Dato : 25-09-03 16:05

"Martin Sorensen" <martin-rem0ve@logic.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad pokker kan det være ??

kan være dit laderelæ..

hjælper det med strøm fra fremmed net?

havde samme symptom, på en Escort XR3I
hvor det hjalp at skifte relæet..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Martin Sorensen

Dato : 25-09-03 17:13

Hej Michael.

Tak for svaret det vil jeg prøve at arbejde lidt videre med

Jeg har kun prøvet ekstern strøm een gang og der hjalp det ikke noget
- hvilket også lyder mystisk.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 25-09-03 20:08

"Martin Sorensen" <martin-rem0ve@logic.dk> skrev

> Jeg har kun prøvet ekstern strøm een gang og der hjalp det ikke noget
> - hvilket også lyder mystisk.

Hvis dine observationer ellers er korrekte, lyder det som om at
stelkablet fra batteriet er dårligt, eller har dårlig forbindelse til
stel.

Medbring et voltmeter næste gang du går død. Så vil du kunne finde
fejlen!

Mvh.

Fra : claus b. p.

Dato : 29-09-03 10:39

"Martin Sorensen" <martin-rem0ve@logic.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvad pokker kan det være ??
>
> Det er lidt surt at skulle tage 30 min's tvungen pause når man har

Havde en gang en motorcykel med næsten samme symptomer. Så var der strøm -
så ikke. Hver gang jeg målte så alt normalt ud. Til sidst gik den helt flad,
det var batteriet der var underligt.
/Claus