Et uheld ved Bredsten i år?
Fra : Møller

Dato : 25-09-03 12:28

Jeg har fra familie fået at vide, at der var en ulykke ved Bredsten, med en
stor sættevogn og en personbil indblandet, nu kommer jeg ad og til den vej,
så jeg vil blot høre, om der er nogen der kender de nærmere omstændigheder:
oversigtsforhold, overhaling, glat vej mv.
--
Møller

Fra : Thomas Korsgaard

Dato : 25-09-03 12:46

Jeg kender ikke noget til ulykken, men så der er lidt billeder her, måske
det kan afsløre noget om vejforholdende, eller du kan se hvor det var henne.

http://www.112alarm.dk/bredsten2/bredsten2.htm

--
Med Venlig Hilsen
Thomas Korsgaard Laursen

Fra : Møller

Dato : 25-09-03 13:06

"Thomas Korsgaard" <thomasNOSPAM@iceware.dk> wrote in message
> Jeg kender ikke noget til ulykken, men så der er lidt billeder her, måske
> det kan afsløre noget om vejforholdende, eller du kan se hvor det var
> [...]
Ups den er ikke god ud:
Fuld optrukne dobbelte streger, vognbaneseparering ved kryds.
Minder mistænkeligt om noget leg oplevede på hovedvej 13 for kort tid siden;
personbil fra sidevej til højre skal til venstre kommer ikke helt over, nem
kører mod trafikken i højre vognbane.
hvis det er tilfældet her, kan det se ud til, at lastvognen har forsøgt an
undgå en frontalt sammenstød.
Men det er rent gætteri baseret på egne oplevelser Vest for vejle på
hovedvej 13: vistnok ved det nye kryds, jeg mener det er der hvor 409 kommer
ud eller ved Tørring.
Vi fik den "uheldige" bilist stoppet men kraftig blink med lygter og selv ud
i rabatten, den uheldige bilist kørte op på midterrabatten, der var
heldigvis ingen autoværn, for så kunne bilen ikke være kommet bort fra
vejbanen, og det var mørkt med en del trafik, så det samme kunne være sket
der.
Det er heller ingen autoværn ved midterrabatten på de billeder du har
henvist til, så måske kunne det være undgået, med mindre det er en
hasarderet overhaling over dobbelt linier, men det er ren gætteri. men
personbilen ser ud til at have fået klippet taget af Falck. Håber, at der
ikke er alvorligt tilskadekomne.
--
Møller

Fra : Thomas Korsgaard

Dato : 25-09-03 13:42

Kom også til at se det med at den var skåret op, håber da heller ikke der er
sket noget med folkene i bilen.

Det er frygteligt når sådan noget sker...

Jeg kender ikke til stedet, havde bare været på pågældende side og set der
stod noget med bredsten og at der var en lastbil med sættervogn.

Fra : phk

Dato : 25-09-03 18:18

> [...]

> hasarderet overhaling over dobbelt linier, men det er ren gætteri. men
> personbilen ser ud til at have fået klippet taget af Falck. Håber, at der

Falck klipper helst taget af bilerne fordi så er det muligt at få den
forulykkede ud af bilen med mindst mulig vrid i ryg m.m.

--
Per, Esbjerg

Fra : Møller

Dato : 25-09-03 18:40

"phk" <phk@esenet_STOPSPAM@esenet.dk> wrote in message

> "Møller" <eamslet@sletget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Falck klipper helst taget af bilerne fordi så er det muligt at få den
> forulykkede ud af bilen med mindst mulig vrid i ryg m.m.

ja det har jeg set flere gange, og selv deltaget i en demonstration i
forbindelse med et redningskursus hos Falck.
Det er også min holdning, det er lige meget med materielle ting, hvis det
kan redde liv, eller nedsætte faren for uheld.
Det har vi været igennem før, jeg vil ikke betænke mig ved at få en lastbil
til at fjerne en havarerer bil, hvis det kan mindske risikoen for
følgeulykker.

Men her var det desværre forgæves, chaufføren var dræbt har jeg fået oplyst.
--
Møller

Fra : Møller

Dato : 25-09-03 15:43