Motor problemer
Fra : Heinrich Frausing

Dato : 25-09-03 07:27

Hej alle

Jeg har en Ford Escort som har fået et problem. I går da jeg kørte "døde"
den bare, omdrejningstælleren gik på 0, så gik den i gang igen, "døde" igen
og sådan fortsatte det et stykke tid, inden den "døde" helt og ikke kunne
startes igen før, det var gået et par timer, men da kørte den også i "hop".
Benzintanken er fuld af benzin, så det er ikke det. Er der nogen der har en
løsning eller idé om hvad dette kan være ?

mvh
Heinrich

Fra : Tom

Dato : 25-09-03 08:06

> [...]
en
> løsning eller idé om hvad dette kan være ?

Nu er en Escort jo ikke bare en Escort, der findes modeller både med
indsprøjtning og med kaburator.
Men umiddelbart kunne det være fejl i det elektriske eller utæt benzinslange
osv osv.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Heinrich Frausing

Dato : 25-09-03 08:47

> [...]
> indsprøjtning og med kaburator.
> Men umiddelbart kunne det være fejl i det elektriske eller utæt

Det er en 1.4 I
fra 4. md 1990 en Mk IV

Mvh
Heinrich

Fra : Brian

Dato : 25-09-03 09:38

"Heinrich Frausing" <frausing@SLETpost7.tele.dk> skrev:

> Er der nogen der har en løsning eller idé om hvad dette kan være ?

Har engang haft et lignende problem. Det viste sig at være fugt/vand i
karburatoren. Måske en utæthed i det nabolag.

Mvh. Brian

Fra : Aage

Dato : 25-09-03 11:02

Hej Heinrich

Jeg ved ikke, om der sidder et benzin filter i din bil, men hvis der gør, så
kunne det være det, der er tilstoppet.
Mvh. Aage

Fra : B.Ingebrigtsen

Dato : 25-09-03 21:25

> [...]
en
> løsning eller idé om hvad dette kan være ?

Da du andet steds skriver at det er en 1,4i, ville et godt gær være din dyse
i din CFI indsprøjtning, de to ledninger der går over til dysen har en
tendens til at blive dårlige efter noget tid, prøv at pille dit luftfilter
og luftfilterkasse af og se om gummiet på stikket og om isolerigen på
ledningerne er intakte, det gummi der sidder der har jeg flere gange set
være helt opløst af benzinen, husk at skifte pakninger hvis du piller din
dyse ud.

Fra : Heinrich Frausing

Dato : 25-09-03 22:15

Jeg har afmonteret den benzin slange der kommer fra tanken og der efter
satte jeg tænding på og der kom benzin, altså er det ikke pumpen

Men det jeg ikke forstår er at selv om jeg kom kørene med ca. 70 km i timen
og motoren gik ud så faldt omdrejningstælleren til nul med samme selv om at
jeg holdte bilen i gear, der var stadig lys på bilen og jeg kunne godt bruge
katastrofeblinket. så der er strøm til alt (på nær motoren) jeg har en ide
om at det er noget med tændingen, jeg har snakket med en som har en bil helt
magen til og han har været ude for det samme, dengang var det ford som fandt
fejlen, det var en relæ men hvilket kan han ikke huske, er der nogen som kan
hjælpe ?

Mvh. Heinrich

"B.Ingebrigtsen" <Ingebrigtsen@Ingen_virus_til_mig_webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:3f734f0b$0$32513$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Hans Paulin

Dato : 25-09-03 22:45

Heinrich Frausing wrote:

> [...]
> for det samme, dengang var det ford som fandt fejlen, det var en relæ
> men hvilket kan han ikke huske, er der nogen som kan hjælpe ?

....på min gamle Kadett fik den eftermonterede omdrejningstæller strøm
fra en af polerne på tændspolen...

....hvis strømmen til tændspolen dér forsvandt, ville både motor og
omdrejningstæller dø...
Hans