utæt bagtøj
Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-09-03 07:22

Hvis et bagtøj er utæt i den ene ende ved lejet, og man har skiftet lejet, hvad
gør man så?

Vi har prøvet at komme pakningsmasse på, men det hjælper ikke...

Nogen gode råd?

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.cf-offroad.dk/alarm - 2vejs bilalarm m. fjernstart & turbotimer - nedsat 30%

Fra : Juels Hotmail

Dato : 25-09-03 08:13

Nu skriver du ikke hvad det er for en bil, men på min sidder der en pakdåse
i enderne af akslerne - det tror jeg også der gør på din.

/Juel

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-09-03 11:00

"Juels Hotmail" <jacob_juel@REMOVE_THIS.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nu skriver du ikke hvad det er for en bil, men på min sidder der en pakdåse
> i enderne af akslerne - det tror jeg også der gør på din.

Det er til min fars racerbil, hvor der sidder et Ford Escort mk2 bagtøj.
Der sidder blot et leje, hvilket er skiftet, men det er stadig utæt.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 25-09-03 11:51

"Morten Fruergaard" <morten @ fruergaad . com> skrev i en meddelelse

> Det er til min fars racerbil, hvor der sidder et Ford Escort mk2 bagtøj.
> Der sidder blot et leje, hvilket er skiftet, men det er stadig utæt.

Så kommer spørgsmålet til 10.000 kr.
Er det det rigtige leje der er monteret ?
Skal svjh være et med 'dobbelt tætning', altså lukket på begge sider.
Hvis det er tilfældet så er der nok ikke så meget andet tilbage.
Lejet er måske defekt.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-09-03 13:48

"Uffe Bærentsen" <leiti@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Så kommer spørgsmålet til 10.000 kr.
> Er det det rigtige leje der er monteret ?

Ja.

> Skal svjh være et med 'dobbelt tætning', altså lukket på begge sider.
> Hvis det er tilfældet så er der nok ikke så meget andet tilbage.
> Lejet er måske defekt.

Nej, det er helt nyt.

Fra : Møller

Dato : 25-09-03 18:57

"Morten Fruergaard" <morten @ fruergaad . com> wrote in message

> Det er til min fars racerbil, hvor der sidder et Ford Escort mk2 bagtøj.
> Der sidder blot et leje, hvilket er skiftet, men det er stadig utæt.

7'eren ?
Der plejer da at sidde en pakdåse (simmerring) sammen med lejet, har I
husket at skifte det, det bliver meget let beskadiget, hær jeg skal skifte
det inde ved differentialet på en bil, så bruger jeg en plastkrave, f.eks
lavet af et skilleblad fra en mappeordner, som kommes rundt om akslen, så
mangenoten ikke beskadiger de sarte læber op pakdåsen, og så skal fjederen i
pakdåsen altid (eller næsten altid ) vende ind mod det medie der skal tætnes
for, så i jeres tilfælde fil jeg tro, at lejet sidder inde ved olien og
lejet yderst.
Sådan var det ved differentialet på min Chevette, Mascot, GS, BX, CX, 306
m.fl.
ude ved hjulene kan det godt være et 2RS-leje, d.v.s. et leje med
læbetætning i begge sider og fyldt med fedt fra fabrikken.

God jagt.
--
Møller

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-09-03 13:54

"Møller" <eamslet@sletget2net.dk> skrev i en meddelelse
> 7'eren ?

Ja, replikaen...

> Der plejer da at sidde en pakdåse (simmerring) sammen med lejet,

Der er lejet, og en krympering. That's it, og det er skiftet.
Men nu er det lige gyldigt. Sæsonen er slut, og vi skal alligevel have andre
bagaksler i til næste år..

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-09-03 13:04

Morten Fruergaard wrote:
> Hvis et bagtøj er utæt i den ene ende ved lejet, og man har skiftet
> lejet, hvad gør man så?

Er det utæt ved selve lejet eller der hvor flangen spændes fast ?

> Vi har prøvet at komme pakningsmasse på, men det hjælper ikke...

Svjh sidder der normalt en "pakning" på selve lejet, og den skal vende ind i
mod klumpen.
Er det et originalt leje i har brugt ?

Per --Ford Sierra 1,6 (S) 1987--
www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - mere end 2 GB video online
Nu med highlights fra 2002 og 2003 + meget mere

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-09-03 13:50

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMhansen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Er det et originalt leje i har brugt ?

Ja.
Det er som om, at banjoen, hvor lejet som sidde, er pudset lidt til på et
tidspunkt, således at den er lidt for stor.

Fra : Thomas Krath

Dato : 25-09-03 18:42

> Hvis et bagtøj er utæt i den ene ende ved lejet, og man har skiftet
> lejet, hvad gør man så?
>
> Vi har prøvet at komme pakningsmasse på, men det hjælper ikke...
>
> Nogen gode råd?

Har et lign. problem med min bil, har dog ikke skiftet lejet endnu.

Hos Ford i Lyngby mente de jeg skulle købe et nyt frontdiff... det koster så
9.700 kr. +moms. Tror i jeg kommer i den butik mere? Nej, vel... fjolser.

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk