Problemer med OfiiceXP installation
Fra : Jakob M

Dato : 25-09-03 09:53

Jeg har installeret OfficeXP på WindowsXP Pro DK. Problemet er at hvis jeg
dobbeltklikker på f.eks et Word dokument, går Office installationsprogrammet
i gang fordi "den pågældende funktion ikke er installeret for den pågældende
bruger", selv om jeg har lavet en komplet installation. Nu har jeg så
kopieret installationsfilerne over på harddisken, så det tager 20-30
sekunder for den at blive færdig, uden at den installerer noget, for den
finder jo ud at det hele ligger der, men irriterende er det. Der kan så gå
et par dage uden problemer, og pludselig begynder den igen. Det er som om
den har glemt at det er installeret. Der er tilsyneladende ikke noget
mønster ?.

Jeg har afinstalleret og installeret flere gange, og både prøvet "komplet
installation" og avanceret installation, hvor alt køres fra denne computer,
uden held. Der ingen steder man kan vælge at installere for alle brugere.
Der er kun en bruger på WinXP, med administrator rettigheder og automatisk
logon

Hvad gør jeg forkert ?.

Fra : pre

Dato : 25-09-03 10:17

Mon ikke det er et spørgsmål om Bruger Profiler? Hvis du er administrator
og ikke har oprettet en brugerkonto så er det tænkeligt at du kører på hvad
der på Engelsk hedder "Default User". Det kan være lidt problematisk indtil
du arrangerer en brugerkonto med administrative rettigheder. Kik i første
omgang grundigt på de administrative mapper.

pre

Fra : Jakob M

Dato : 25-09-03 10:50

pre wrote:
> [...]
> Det kan være lidt problematisk indtil du arrangerer en brugerkonto
> med administrative rettigheder. Kik i første omgang grundigt på de

Jeg har kigget på det uden at blive klogere. Der er kun en bruger, der er
"computeradministrator". Så kan man vel ikke få flere rettigheder ?.
Gæstekontoen er ikke aktiveret.

Mvh
Jakob

Fra : pre

Dato : 25-09-03 16:08

Begavede brugere af XP er velkomne til at supplere med praktiske erfaringer.
Selv bruger jeg WIN2000 hvor situationen er (næsten) den samme. Nok er der
ændret på tingene i de forløbne år men

En administrator behøver en brugerprofil. Så er der ballade med rettigheder
til at installere og slette. Men der er en genvej: Systemet har mulighed
for at oprette brugergrupper ud over de eksisterende, altså kan du som
administrator indlemme dig selv som superbruger i gruppen med
administratorer, og altså med alle rettigheder.

Jeg gætter på at hvis du trykker på Windowstasten+E så kommer Windows
Explorer frem med en diskoversigt, hvor du under Administrator kan se en
række filer til brug for administrator. Under "Default User" kan du se
næsten den samme gruppering o.s.v.
Derved opnås flere ting som du ganske vist ikke lige har brug for, men de er
der for tilfældet.

Svjv. er der også i XP en udvidet hjælpemenu fra Startknappen. Sandsynligvis
er den lige så avanceret som den i WIN2000. Og du er stadig velkommen igen.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 25-09-03 22:29

"Jakob M" <fandens@klog.dkXXX> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der er kun en bruger på WinXP, med administrator rettigheder og automatisk

Har du installeret andre versioner af officepakken på din pc?

Jan

Fra : Jakob M

Dato : 26-09-03 10:56

> Har du installeret andre versioner af officepakken på din pc?

Nej, det er en helt frisk WinXP installation. Men jeg overvejer da at prøve
Openoffice, hvis det bliver ved.

Mvh
Jakob

Fra : pre

Dato : 27-09-03 19:23

Netop nu har jeg fundet en WIN2000 bruger der har så godt som det samme
problem som dit i WINXP.

Løsningen er en bruger "konto" som jeg omtalte senest. Netop for at undgå
for meget bøvl for enkeltbrugere fastholdes en administrator konto og en
bruger konto. Ved derefter at sætte en Gruppe for administratorer og
indlemme bruger kontoen deri opnås at du som bruger har alle
administrator-rettigheder. Tilbage er kun at finde og aktivere den funktion
der tillader at du kan starte uden egentlig at skulle skrive Password.

Forhåbentlig er det den endelige løsning, men du er velkommen hvis mere
skulle drille.

Fra : Jakob M

Dato : 30-09-03 11:11

pre wrote:
> [...]
> at skulle skrive Password.
>
> Forhåbentlig er det den endelige løsning, men du er velkommen hvis

De sidste par dage har der ikke været problemer, men når det dukker op igen
må jeg jo til kigge på det igen. Tak for hjælpen

Mvh
jakob