FileWrite
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 25-09-03 07:55

Hej

Jeg benytter mig af fil rutinerne i SysUtils.
En af dem er FileWrite.

Den kaldes med f.eks. FileWrite (Handle,WhatDoWrite,HowManyBytesToWrite)

Skriver jeg: FileWrite (MiTHandle,'Michael#13#10,9)
kommer der til at stå Michael + ny linie i filen.

Skriver jeg derimod:

lStr : String
begin
lStr := 'Michael'+#13#10;
FileWrite(MitHandle,lStr,Length(lStr))

Står der det rene volapyk (Men der er skrevet 9 tegn, som den skal).

Hvad gør jeg forkert ?

Michael

Fra : Lars Bargmann

Dato : 25-09-03 14:34

Michael Vilhelmsen wrote:
> [...]
> lStr := 'Michael'+#13#10;
> FileWrite(MitHandle,lStr,Length(lStr))
>

> Står der det rene volapyk (Men der er skrevet 9 tegn, som den skal).

Fuldstændig ud fra hukommelsen, ville jeg sige at du skulle typecaste
din string til en PChar... Er dog ikke sikker... Har ikke rørt
"FileWrite" i flere år...

lStr : String
begin
lStr := 'Michael'+#13#10;
FileWrite(MitHandle,PChar(lStr),Length(lStr))
end;

Bargmann.

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 25-09-03 14:41