Markering af tekst i tekstbox
Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 25-09-03 13:29

hejsa

hvordan markerer man teksten i en tekstbox når den får fokus.

f.eks. når man bruger tap tasten til at springe mellem tekst felter og
springer ned i et felt hvor der står noget tekst, så vil jeg gerne have det
til at blive markeret så man bare kan overskrive.

--
Jan Damkjær Dahl
97523420

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 25-09-03 22:38

Jan Damkjær Dahl skrev:
> hvordan markerer man teksten i en tekstbox når den får fokus.

Hvis din tekstboks hedder Text1 (hvilket er noget nær det dårligste navn en
tekstboks kan have), kan du prøve at indsætte følgende kode:

Private Sub Text1_GotFocus()
Text1.SelStart = 0
Text1.SelLength = Len(Text1.Text)
End Sub