kun tal og bindestreg i tekstbox
Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 25-09-03 13:27

hejsa

jeg har en tekstbox hvor man kun skal kunne skrive tal og bindestreg

dette virker ved tal, men hvordan får jeg lige bindestregen med

Private Sub text1_KeyPress(KeyAscii As Integer)
If KeyAscii >= Asc(" ") And Chr(KeyAscii) Like "[!0123456789,]" Then
KeyAscii = 7
End If
End Sub

--
Jan Damkjær Dahl
97523420

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 25-09-03 15:18

Hej Jan
Jeg har en gang brugt dette eksempel.
m.v.h.
Ole J. Hansen

Eksempel:

Private Sub text1_KeyPress(KeyAscii As Integer)
Select Case KeyAscii
Case 45 'bindestreg kan indtastes
Case 44 'komma kan indtastes
Case 48 To 57 'decimaler kan indtastes
Case Else
KeyAscii = 0 'bogstaver kan ikke indtastes
End Select
End Sub
"Jan Damkjær Dahl" <jdd@cykel.dk> skrev i en meddelelse
> hejsa
>
> jeg har en tekstbox hvor man kun skal kunne skrive tal og bindestreg
>
> dette virker ved tal, men hvordan får jeg lige bindestregen med

---

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 25-09-03 16:18

Det ser bare godt ud, og det virker

Fra : Mathias

Dato : 05-10-03 10:13

"Ole J. Hansen" <ojh@hansen.mail.dk> wrote in news:3f72f8b8$0$97248
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Private Sub text1_KeyPress(KeyAscii As Integer)
> [...]
Case vbKeyBack 'backspace kan "indtastes" = kan trykkes på

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 25-09-03 22:45

Jan Damkjær Dahl skrev:
> [...]
>
> Private Sub text1_KeyPress(KeyAscii As Integer)
> If KeyAscii >= Asc(" ") And Chr(KeyAscii) Like "[!0123456789,]" Then

Du har lavet en fin lille stump kode (bortset fra at jeg ikke forstår
hvorfor du har betingelsen <KeyAscii >= Asc(" ")> med), og du mangler blot
at indsætte en bindestreg, så vil denne også blive accepteret.

If Chr(KeyAscii) Like "[!-0123456789,]" Then

eller

If Chr(KeyAscii) Like "[!0123456789,-]" Then

Du skriver godt nok ikke noget om at komma skal være tilladt, men det
formoder jeg blot er en forglemmelse.

-------
Tomas