Andet multimedie
bentjuul 3670
dpi
Fra : per

Dato : 09-04-01 22:05

Jeg har et firmalogo som skal laves om til 300 dpi for at komme i en
lokal vejviser.

Er der en mulighed for det når jeg kun har det i 24 dpi

I kan se logo på min hp.

--
PH-BYG
Snedker/tømrer

v/ Per Hansen

Hornbæk

www.ph-byg.dk
Tlf 49700547
Bil 20252816

Fra : Kim Thranborg

Dato : 09-04-01 22:26

"per" <per@ph-byg.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har et firmalogo som skal laves om til 300 dpi for at komme i en
> lokal vejviser.
>
> Er der en mulighed for det når jeg kun har det i 24 dpi

Det logo som du har på hjemmesiden er umiddelbart i 72dpi, men ved
print/tryk er det 17cm bredt.
Det vil sige at hvis det logo der skal i vejviseren ikke skal være bredere
end 4cm, så er det allerede 300dpi.
Bortset fra det så er logoet rimeligt "simpelt", så det burde ikke være
noget problem at ændre det hvis nødtvendigt.
Det bedste ville dog være at ændre det til vektorgrafik, som kan skaleres
frit uden kvalitetsændring.
Der er jo også lige spørgsmålet om hvilke farver det skal trykkes i (Sort /
Pantone / CMYK eller ?)

Hvis du vil have mere forklaring eller hjælp til det, er du velkommen til at
skrive...

kim@thranborg.dk
Grafiker hos
Bording A/S - ProduktionsCenter, Vejle

Fra : per

Dato : 09-04-01 22:55

On Mon, 9 Apr 2001 23:26:09 +0200, "Kim Thranborg" <kim@thranborg.dk>
wrote:

>Det logo som du har på hjemmesiden er umiddelbart i 72dpi, men ved
>print/tryk er det 17cm bredt.
>Det vil sige at hvis det logo der skal i vejviseren ikke skal være bredere
>end 4cm, så er det allerede 300dpi.

annoncen skal være 5x5 cm

alså logo en del mindre.

>Det bedste ville dog være at ændre det til vektorgrafik, som kan skaleres
>frit uden kvalitetsændring.

Det er du da velkomme n til

>Der er jo også lige spørgsmålet om hvilke farver det skal trykkes i (Sort /
>Pantone / CMYK eller ?)
i de farver som de er nu, men de små tynde streger behøver ikke at
komme med, bare den tykke lodrette og lange vandrette

--
Per

Fra : m.n.

Dato : 09-04-01 22:55

Du spørger om størrelsen på dit logo.
Det på hjemmesiden er mere end 24 dpi

Tillad mig at forklare hurtigt, måske ved du det:
dpi betyder dots pr. inch (forstå det som pixel pr. tomme) Det tal du har
aflæst: kan det ikke have været "...pr. cm." ? for 28,3 svarer til 72 dpi
som er normalt på internet. Til gengæld er det 170 mm bredt
Den lokale vejviser, hvis den har en spaltebredde på f.eks 50 mm er dit
billede pludselig i opløsningen 245 dpi (mål og opløsning følges ad).
278 dpi bør være nok til en vejviser (svarer til 54# raster) det giver en
logobredde på 44 mm, kan du klare dig med det? -eller skal jeg rentegne dit
logo i vektorgrafik. Dette gør logoet scalerbart i det uendelige?

Hvad symboliserer logoet "PH-BYG"? - At du har et grafikprogram på din pc

hilsen Morten