Kan det "betale" sig at opg.?
Fra : LPC

Dato : 25-09-03 13:29

Jeg har et asus V8460 ultra (GF 4) - men går og overvejer at købe et Radeon
9600 pro!

Jeg har ikke pengene til et 9800 pro, så derfor min interesse for 9600 pro
kortet. Men er der nok at hente i denne opgradering - eller er det penge ud
af vinduet?

Mvh. Lars

Fra : Brian Lund

Dato : 25-09-03 14:22

> [...]
> kortet. Men er der nok at hente i denne opgradering - eller er det penge

Kommer an på hvad du skal bruge kortet til, før der kommer spil der kræver
DX9 vil jeg påstå at det ikke kan betale sig at opgradere :)

Brian

Fra : LPC

Dato : 25-09-03 14:27

Jeg skal primært anvende kortet til div. spil og naturligvis xp ;)

Fra : Brian Lund

Dato : 25-09-03 14:53

> Jeg skal primært anvende kortet til div. spil og naturligvis xp ;)

Jeg kan ikke lige finde dit kort på asus hjemmeside, men er det et TI-4200
eller bedre?

Så er et 9600 nemlig ikke _meget_ hurtigere end dit kort, og den store
forskel er at det kan køre DX9, vent et par måneder og se hvad der sker på
markedet :) - Der er nemlig inge spil der endnu kræver DX9 AFAIK.

Brian

Fra : LPC

Dato : 25-09-03 14:59

Asus V8460 ultra er topmodel i gf 4 serien! og skulle derfor væsentlig bedre
end ti 4200.

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 25-09-03 16:24

"LPC" <lpchbh@image.dk> wrote in

> Asus V8460 ultra er topmodel i gf 4 serien! og skulle derfor væsentlig
> bedre end ti 4200.

Ja, V8460 er svjv et Ti4600. Det yder ret tæt på Radeon 9600 PRO -
faktisk lidt bedre, overordnet set, jf. denne test:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/08/05/0706479

Derfor vil det nok være klogest at vente med opgradering til der er råd
til (og brug for) en mærkbar performanceforbedring. Men en anledning til
opgradering kunne jo være Half Life II der er DX9 og hvor nVidia har
skuffet fælt:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/09/12/6681387

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 25-09-03 18:43

Kasper Damkjær wrote:
> [...]
> til (og brug for) en mærkbar performanceforbedring. Men en anledning til
> opgradering kunne jo være Half Life II der er DX9 og hvor nVidia har

Enig, men HL2 kommer heller ikke før 30 november, så der er jo et par
måneder at spare op i.

Mvh

Bruno

Fra : Kim Correll

Dato : 25-09-03 20:05

> Enig, men HL2 kommer heller ikke før 30 november, så der er jo et par
> måneder at spare op i.

Hvor står det?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-09-03 20:19

Kim Correll wrote:

> Hvor står det?

HL2 er udsat, datoen er nok lidt usikker
Men der snakkes om en holiday release
http://www.planethalflife.com

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Kim Correll

Dato : 25-09-03 20:46

> HL2 er udsat, datoen er nok lidt usikker
> Men der snakkes om en holiday release
> http://www.planethalflife.com

Gamershell.com har checket op på det og det viser sig, at det er en
spøgefugl, som har udgivet sig for en fra Valve. H-L 2 er stadig on track
til 30. september.

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 25-09-03 22:27

"Kim Correll" <bodybike[REMOVE]@[REMOVE]tdcadsl.dk> wrote in

> Gamershell.com har checket op på det og det viser sig, at det er en
> spøgefugl, som har udgivet sig for en fra Valve. H-L 2 er stadig on track
> til 30. september.

Har du et link til dette? Alt hvad jeg finder på GamersHell er en
releasedato der hedder 19/11 for både US/EU/JP

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 25-09-03 22:32

Kasper Damkjær wrote:
> Har du et link til dette? Alt hvad jeg finder på GamersHell er en
> releasedato der hedder 19/11 for både US/EU/JP

Så har du ikke kigget godt nok, det står et godt stykke nede på siden.

Man kan håbe de har ret - har læst et eller andet sted at oplysningerne
om at det ikke er forsinket er en and!

(Leder lige efter hvor det nu var)

Mvh

Bruno

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 25-09-03 22:43

iddqdATworldonline.dk wrote:

> (Leder lige efter hvor det nu var)

OK, kan ikke finde noget der virker mere troværdigt end gamershell så
det kan vist være lige meget med links.

Noget andet er så at 30 septemer er lige om straks, og når man kommer så
tæt på plejer der da at være oplysninger om at noget er gået i trykken.

Hvem ved, måske er det bare et PR stunt fra Valve. Ligesom det crap med
at slippe video klip ud enkeltvis for at holde gryden i kog

Mvh

Bruno