Counter-Strike?
Fra : Brian Hansen

Dato : 24-09-03 23:51

Hey!

Har lige et par way out spørgsmål:
Men lige grundstenen først:
CS v. 1.15 / H-L v. 11.10 / AMD2.6 / 512RAM / GF4TI4200-64RAM med driver v. 45.23
/ XP-Pro+SP1 / Audigy 2 / Noname kuglemus med Logitech' driver v. 9.70...
(Ikk' lige haft "tid" til at købe min kommende MX700 fra logitech

1. Er der nogen synlige/spillebar forskel (jeg synes umiddelbart ikke på om man kører det i OpenGL
eller Direct3D?- Fandt dog en stor forskel når man er under vand, dér "kager" grafikken i D3D-
Har læst/hørt at spillet er lavet til at køre i OpenGL (H-L), er der noget om det og har det nogen
praktisk betydning? (Vil gerne ha' det bedste ud af det, da jeg ikke har gennemført det endnu og
skal i gang inden H-L2 udkommer, hvad tyder på er om nogle få mdr.
..oO(håber ikke denne tråd kun kommer til at handle om release-date på H-L2)

2. Har det ikke førhen kun været i OpenGL at man har kunne bruge Tags,
det er muligt nu også i D3D, eller husker jeg forkert?

3. Hvorfor står der v. 1.1 ud for CS i custom game ved H-L?
4. Stødt på noget om en CS v. 1.16,,, hvad nu det, troede den nyeste var v. 1.15?

Og nu problemerne, det jo ikke bare for sjov.

5. Hvis jeg køre det i D3D og jeg går tilbage i hovedmenuen for at skifte til anden bane
(ved godt at der er andre smarte måder at gøre det på og loader den nye bane ind, så genstarter pc'en!?

6. Så er jeg da bare så smart (hmm at køre det i OpenGL, meeen...Så virker hjulet ikke på min mus,
eller det vil sige; det gør den men den kan ikke bestemme sig til om den vil eller ej!?

7. I OpenGL har jeg også et mindre detalje at første gang jeg har loaded en bane ind og skal trykke på
OK, hænger den sorte menu skærmbillede fra før foran, godt nok lidt mindre og oppe i venstre hjørne,
kan dog trykke ESC og derefter vende tilbage igen!?

Det var vist dét, sådan umiddelbart.
Men er der nogen der har gode råd til hvad jeg kan gøre, har da lyst til at køre det i OpenGL,
men har samtidig ikke den store lyst til at undvære mit musehjul...
(Har dog ikke konstateret om grafik fejlen(under vand) også er der i selve H-L, når det køre i D3D.
Men det håber jeg dælme ikke, for hvis der intet er at gøre ved problemerne, er det jo et valg imellem
pest eller kolera!)

På forhånd tak og mvh
Brian

Fra : Brian Lund

Dato : 25-09-03 02:09

><SNIP en heeel masse teksk>
>
> På forhånd tak og mvh
> Brian

Du har enten CS 1.1 eller 1.5, jeg ved det ikke... Spiller du on-line er det
nok 1.5... Den nyeste version er 1.6, og der er altså ikke noget officielt
release der hedder 1.15 eller 1.16.

Jeg tror at HL er designet til OpenGL (uden at vide det), nogen gange når
man kører D3D "lagger musen bagud", dvs. du bevæger den, men spilleren
bevæger sig først efter, op til, 2 sekunder. Jeg har dog ikke oplevet at
grafikken kager nogen steder :)

Det med at skærmen hænger fast når man selv laver en server i CS kender jeg
godt, jeg ved det kan afhjælpes på en eller anden måde (andet end D3D), men
jeg har glemt hvad det var jeg gjorde... Du kan prøve at køre en dedicated
server istedet evt!

Og ang. musehjulet så har jeg aldrig oplevet det endnu.

Brian igen :)

Fra : Brian Hansen

Dato : 25-09-03 18:56

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> wrote in message news:3f724049$0$54842$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Du har enten CS 1.1 eller 1.5, jeg ved det ikke... Spiller du on-line er det
> nok 1.5... Den nyeste version er 1.6, og der er altså ikke noget officielt
> release der hedder 1.15 eller 1.16.

Rigtig, det hedder v. 1.5 og ikke som jeg skrev; 1.15 ( en smutter ).
Fandt ud af at når jeg har installeret update'en fra v. 1.4-1.5, står der godt nok v. 1.5
inde under Custom game, men efter at jeg installere PODBot 2.5 laver den det om til v. 1.1.
Er mig noget mystisk, synes jeg nok?

> [...]
> man kører D3D "lagger musen bagud", dvs. du bevæger den, men spilleren
> bevæger sig først efter, op til, 2 sekunder. Jeg har dog ikke oplevet at

Har dog ikke selv været udsat for at musen lagger. Det med under vand grafikfejlen
i D3D, har godt nok ikke været dér før, er først opstået nu med v. 1.5, eller pga. XP.
Hvad ved jeg...

> [...]
> server istedet evt!
>
> Og ang. musehjulet så har jeg aldrig oplevet det endnu.

Har fået det til at virke: Problemet lå åbentbart i at jeg startede CS op via PodBot' egne
start ikon, det er altså ikke smart. Gør nu det at jeg starter selve H-L op og går via custom
game til CS. Nu køre det ihvertfald i OpenGL og uden at skærmen hænger fast, samt
musehjulet virker. Bare lidt mærkeligt at PodBot laver kage i det.
Spille ikke online (endnu), kun mod Podbot', bare lige en oplysning.

Mvh
Brian igen igen.