ListBox ChechBox
Fra : SPS

Dato : 09-04-01 21:39

Jeg har en listbox, der er sat til style 1 (checkbox)

Jeg vil gerne undersøge hvilke items der er afkrydsede og have returneret
index nummeret og teksten.
Hvordan?

Jeg vil også gerne selv kunne afkrydse dem alle. hvordan gøres dette?

Jeg ved at dette er newbee spørgsmål, men jeg håber at i kan bære over med
mig!

På forhånd tak
Søren

Fra : Jens Andersen

Dato : 09-04-01 23:11

> Jeg vil gerne undersøge hvilke items der er afkrydsede og have returneret
> index nummeret og teksten.
> Hvordan?

Sådan her !

' L er navnet på min Listbox

Option Explicit
Dim tel As String
Dim i As Long

Private Sub Command1_Click()
i = 0

For i = 0 To L.ListCount - 1

If L.Selected(i) = True Then
' Chr(13) er fordi jeg gerne vil ned på næste linnie
' tel er min String
tel = tel & Chr(13) & "Index nr " & i & " " & L.List(i)
End If

Next

MsgBox tel

End Sub

> Jeg vil også gerne selv kunne afkrydse dem alle. hvordan gøres dette?

Sådan her !

Private Sub Command2_Click()
i = 0

For i = 0 To L.ListCount - 1

L.Selected(i) = True

Next

End Sub

Hvis du vil have en zip og kikke på så bare sig til !

Roser sendes til

Jens
til@infojens.dk