Ford Sierra ujævn tomgang, tomgangs regula~
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 24-09-03 20:36

Hepz...

Vi lavede service på min Sierra 2,0 DOHC fra 1990 forleden.

Det sidste stykke tid har den hoppet en del i tomgang, svinget meget i
omdrejninger, og sommetider gået ud hvis den har stået i gear (aut), ofte
har det hjulpet at smide den i frigear.

Foran lige ved låsefætteren ved motorklappen sidder der en
tomgangsregulator, tror jeg min mekker kaldte den, og hvis vi afmonterede
ledningen til denne, fik den en væsentlig mere jævn tomgang.

Er denne diagnose lig med at denne enhed er defekt, og kunne man egentlig
ikke bare afmontere den, da den kører bedre uden ?

Andre bud på om der kan være andre ugler i mosen ?

Mvh.

Kim

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-09-03 20:40

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.udskiftmedDK> skrev :

>Er denne diagnose lig med at denne enhed er defekt, og kunne man egentlig
>ikke bare afmontere den, da den kører bedre uden ?

>Andre bud på om der kan være andre ugler i mosen ?

Den du nævner er et set problem - ligeledes er gasspjældføleren også
set lave den slags fejl.

På det sidste plejer de nu at køre med temmelig høj tomgang.

Hvordan går det med centrallåsen ?
--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 24-09-03 20:53

<jan@stevns.net> wrote in message

> Den du nævner er et set problem - ligeledes er gasspjældføleren også
> set lave den slags fejl.

Men hvis vi ser at den reagerer på at man fjerner ledningen, kunne man så gå
udfra det er der aben ligger ?

Og hvad hvis jeg nu bare pillede den fra, hvad ville der så ske ?

Nogle bud på hvad sådan en frækkert handles for i vore dage ?

> Hvordan går det med centrallåsen ?

Intet mindre end FANTASTISK, der bliver sendt læssevis af "Street-respect"
mod Stevns af, hvergang de små motorer kører en runde

Mvh.

Kim

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-09-03 13:05

Kim Jørgensen wrote:

> Nogle bud på hvad sådan en frækkert handles for i vore dage ?

Den koster ca. 650,- + moms hos Ford.

Per --Ford Sierra 1,6 (S) 1987--
www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - mere end 2 GB video online
Nu med highlights fra 2002 og 2003 + meget mere

Fra : Robert Larsen

Dato : 25-09-03 07:54

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.udskiftmedDK> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det sidste stykke tid har den hoppet en del i tomgang, svinget meget i
> omdrejninger, og sommetider gået ud hvis den har stået i gear (aut), ofte

Havde samme problem med min Sierra.:)

> Er denne diagnose lig med at denne enhed er defekt, og kunne man egentlig
> ikke bare afmontere den, da den kører bedre uden ?

Troede vi også, men intet hjalp..:)

> Andre bud på om der kan være andre ugler i mosen ?

Vi prøvede alt. Nogle bud gik ud på at det var løse forbindelser på en
følerne, styreboksen osv. Vi måtte egentlig give op og den fik så ellers lov
til at køre med den fejl, indtil den ikke ville mere, så var der jo en
chance for at kunne finde fejlen. Men tro mig det var P..... træls og sådan
stod det på i 5 mdr.

Indtil en dag hvor den overhovede ikke ville starte. Det var jo lækkert, så
kunne man finde fejlen.
Min kammerat, som er mekaniker, var så ude for at hjælpe mig og han fandt at
det var en kromtaps positions føler der var def. ( Den fik ingen signal fra
den op til styreboksen ).
Efter udskiftning af den, har bilen kørt fantastisk og uden problemer. Så ud
fra det måtte vi konstantere at det var den føler der hele tiden har været
def.
Min kammerat kan ikke forstå den, da den føler enten virker eller også gør
den ikke.
Føleren koster under 300.- kr. org. ved Ford og det tager max. 10 min. om at
skifte den. Det er da hver at prøve.:)

Det kunne måske være den.:)
Det har været min erfarring, med sådan en fejl.:)

Håber du får den til at køre igen og du giver en prej om det og om det evt.
var noget andet...

Mvh

Robert Larsen