Stik i min Zafira!
Fra : Vingtoft

Dato : 24-09-03 19:23

Hejsa,

Jeg har en Opel Zafira 2.2 fra 2001 (2002-model), hvorpå jeg lige har
monteret jydekrog.

Det er i og for sig også dejligt nok, jeg har købt trækket til en fornuftig
penge hos Brenderup - inkl.. "kit" til montering af el-stik på
anhængertrækket.

Nu er problemet bare, at det multi-stik der skal forbinde dåsen på trækket,
slet ikke er i bilen? I vejledningen påstås der stædigt, at stikket skal
være der - men... ehm... Jeg kan bare ikke finde det.! Har ledt og ledt, i
begge sider af min kære vogn, men lige fedt har det hjulpet.

Har dog hørt at på nogle af de allerførste modeller, manglede multistikket
(Opel siger jo "fresh thinking", så varevogn = ikke behov for træk?!) - men
min vogn er jo af den nye generation Zafira'er.

Kan I hjælpe mig?

På forhånd tak,

// Lars

Fra : alexbo

Dato : 24-09-03 20:03

"Vingtoft" skrev

> Har ledt og ledt, i begge sider af min kære vogn, men lige fedt har det
hjulpet.

Nu ved jeg jo ikke hvordan du har ledt, men det er ikke ualmindeligt, at man
skal afmontere beklædningen i siden af bagagerummet, og at stikket sidder
nærmest under sideruden, et godt stykke fra baglygten, det er "bare at følge
ledningen fra baglygten, som regel den venstre.

mvh
Alex Christensen

Fra : Vingtoft

Dato : 24-09-03 20:45

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

"bare at følge
> ledningen fra baglygten, som regel den venstre.
>
> mvh
> Alex Christensen

I en zafira er der 2 store dæksler i bagbeklædningen som kan afmonteres.
Jeg har talt med Brenderup fabrikken og der fik jeg oplyst at stikket var
meget nemt at finde. Jeg har prøvet at følge ledningerne fra baglygten i
højre side. Det er der stikket skal være i følgemonteringsvejledningen, Der
" ender" ledningsnettet og der var ikke noget stik. I venstre side er der en
del ledninger men heller ikke noget stik i forbindelse med baglygten.
Jeg tror at jeg bliver nød til at kontakte min lokale Opel forhandler og
forhøre mig der.

// Lars

Fra : Vingtoft

Dato : 26-09-03 15:12

> Jeg tror at jeg bliver nød til at kontakte min lokale Opel forhandler
og
> forhøre mig der.

Nu har jeg spurgt hos opel. De fortalte mig at det ikke var alle zafira som
havde et multi stik. Surt nu må jeg i gang med loddekolben. Der er dog et +
der er godt 300 kr. i forskel på et universal stik og et multi stik.

//Lars
..