Underligt problem
Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 24-09-03 18:50

Jeg er den (u)heldige ejer af en CPI popcorn der på det seneste har
opført sig særdeles underligt.
Når den når op omkring 55 km/t dør den fuldstændigt - nøjagtig ligesom
hvis man slog tændingen fra. Den kommer dog selv "til live" igen når
farten er faldet til omkring 40-45 km/t, og sådan fortsætter det så -
når den når 55 km/t dør den igen.
Kører man i strid modvind eller op ad en stejl bakke så den ikke lige
umiddelbart kommer op på 55 kører den stabilt nok uden at "dø ud".
Desuden er den ret svær at starte når den er kold. Når den er varm går
det fint nok..

Følgende er forsøgt:

Rense kabbi+sprit i benzinen
Skift af tændrør+hætte
Skift af luftfilter
Skift af ruller
Oversprøjte tænding + ledninger omkring med silikone

Nogen der har været ude for noget lignende? Eventuelle løsningsforslag
modtages med KYSHÅND.

Regards

--
Michael
http://www.vindenand.dk

Fra : Mr. L.A.

Dato : 24-09-03 20:38

Hej

Prøv at give den choker når du køre...

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 25-09-03 09:02

> Prøv at give den choker når du køre...

Hvordan gør jeg liige det? c",)

--
Michael
http://www.vindenand.dk

Fra : Jante

Dato : 24-09-03 23:38

> [...]
> Kører man i strid modvind eller op ad en stejl bakke så den ikke lige
> umiddelbart kommer op på 55 kører den stabilt nok uden at "dø ud".

Få din lokale knallertpusher til at slå omdrejningsbegrænseren fra...

J.L.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 25-09-03 09:05

> Få din lokale knallertpusher

Ha! Han er dummere end en dør. Han havde ingen forslag til hvad problemet
skyldtes, og jeg havde ikke lige lyst til at udskrive en blankocheck hvis
han bare brugte x-antal værkstedstimer på ikke at finde ud af noget
alligevel.

>til at slå omdrejningsbegrænseren fra...

Jeg glemte lige at nævne at den før har kørt uden problemer med den
udstødning der er på...

Problemet opstod i øvrigt efter at den havde stået ude i heftig regn, men om
det har noget at sige eller bare er tilfældigt ved jeg ikke....

--
Michael
http://www.vindenand.dk

Fra : Thomas W. Madsen

Dato : 25-09-03 10:00

> [...]
> umiddelbart kommer op på 55 kører den stabilt nok uden at "dø ud".
> Desuden er den ret svær at starte når den er kold. Når den er varm går

Jeg har oplevet nøjagtig det samme.. det hjalp da jeg fik lukket hullerne i
frontskjoldet af. Der kommer fugt ind som sætter sig i tændingen og dermed
laver bøvl.

Du skriver noget om at du har kørt med en udstødning uden bøvl. Er det
standard udstødningen eller hvad?
Hvis det er standard har du så andet forrør på? har du så skiftet dyse?

Håber det kan bruges =)

/Thomas

PS: Hvor bor du?

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 25-09-03 18:19

> Jeg har oplevet nøjagtig det samme..

Også på en popcorn?

> det hjalp da jeg fik lukket hullerne i
> frontskjoldet af. Der kommer fugt ind som sætter sig i tændingen og dermed
> laver bøvl.

Altså de der gitre-ting nogen? Jamen tændingen sidder da ikke henne foran? Det
lyder mærkeligt i mine ører, men prøves skal det da... Lukkede du dem bare af
med skumgummi el. lign. og foretog dig ellers ikke andet?

Men det passer nok meget godt med fugt, netop fordi den havde stået ude i
regnvejr da det begyndte... Men troede bare det ville fortage sig af sig selv
med tiden hvis det var det...

> Du skriver noget om at du har kørt med en udstødning uden bøvl. Er det
> standard udstødningen eller hvad?

Nej ikke længere... En prestigio... og ellers er der ingen decideret tun på
(den er vist *næsten* lovlig...hehe...)

> Hvis det er standard har du så andet forrør på? har du så skiftet dyse?

Jeg har også kørt med standard og et 58 km/t forrør... Nej jeg har ikke skiftet
dyse, den kørte fint nok med den originale (50), altså indtil for et par
måneder siden...

> Håber det kan bruges =)

Det gør jeg så sandelig også... c",)
Tak for dit svar.

> PS: Hvor bor du?

Himmerland (Nordjylland), hvorfor?

Regards

--
Michael
http://www.vindenand.dk

Fra : Thomas W. Madsen

Dato : 27-09-03 20:28

"Michael Kjærsgård" <none@invalid.tld> skrev i en meddelelse

> Også på en popcorn?

Jep, i rød

> [...]
af
> med skumgummi el. lign. og foretog dig ellers ikke andet?

Det må være tændingsnøglen et eller andet.. jeg er ikke nået så langt i min
udforskning af scootere så jeg kan det rigtige begreb Der sidder noget
ledningsværk med en kappe henover. Den blev fyldt med silikone + at de
føromtalte gitre blev dækket (med gaffa tape og silikone, ikke kønt, men det
virker indtil anden løsning er fundet) og jeg har ikke haft bøvl med det
siden. Jeg kan evt. lige skille bæstet ad og tage et par billeder af
setup'et

> [...]
> regnvejr da det begyndte... Men troede bare det ville fortage sig af sig

Det hjælper også hvis man slæber knallerten indenfor i 20 C° et par døgn....
(har prøvet dette)

> Jeg har også kørt med standard og et 58 km/t forrør... Nej jeg har ikke
skiftet
> dyse, den kørte fint nok med den originale (50), altså indtil for et par
> måneder siden...

Ok.. spørgsmålet er bare om den får nok. Da jeg skiftede til 70'er forrør
gik jeg op i en 66 dyse (mener jeg det var)

> Himmerland (Nordjylland), hvorfor?

Det er bare lettere at komme med en løsning hvis man står med fingre i
bæstet
Men jeg bor i Trekantsområdet, så det er nok en lidt lang tur på scooter.

/Thomas

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 28-09-03 20:23

> Jep, i rød

Wee, jeg har en blå :D

> [...]
> virker indtil anden løsning er fundet) og jeg har ikke haft bøvl med det

Ok, jeg smutter ud og leger med silikonespray + skum :D

> Jeg kan evt. lige skille bæstet ad og tage et par billeder af
> setup'et

Det behøver du som ikke hvis du da ikke skal have skilt den ad alligevel, tror
godt jeg ved hvad du mener...

> Det hjælper også hvis man slæber knallerten indenfor i 20 C° et par døgn....
> (har prøvet dette)

Jamen så skal jeg jo til at rydde op :D

> Ok.. spørgsmålet er bare om den får nok. Da jeg skiftede til 70'er forrør
> gik jeg op i en 66 dyse (mener jeg det var)

Ja men den har jo kørt fint nok med den dyse der sidder i nu... Den skulle jo
ikke lige pludselig behøve mere benz?

> Det er bare lettere at komme med en løsning hvis man står med fingre i
> bæstet
> Men jeg bor i Trekantsområdet, så det er nok en lidt lang tur på scooter.

Med 40-50 km/t, så ja, så er det vist lige langt nok :D
Men *mange* tak for din hjælp indtil videre....

--
Michael
http://www.vindenand.dk

Fra : Piwo

Dato : 30-09-03 10:07

Hello Michael

Et vildt skud herfra:
Kontroller vakuumslangen fra karburator til benzinhane. Den er sandsynligvis
revnet lidt, hvorved der ikke åbnes helt for benzinen.
Mærkes i starten som om der ikke kommer nok benzin ved hård last. Sådan er
det i et stykke tid, hvorefter dyret stopper helt.

Har prøvet det med konens knallert. Desværre var det mig der kørte på den da
den sidste rest af vakuum forsvandt.

Held og lykke

Piwo

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 05-10-03 13:18

> Kontroller vakuumslangen fra karburator til benzinhane.

Hmm... den må jeg lige ud at lede efter...

> Sådan er det i et stykke tid, hvorefter dyret stopper helt.

Jups, det gjorde den da jeg kørte i skole i mandags... Vil køre max. 25 og dør
for ca. hver 200 meter...

> Har prøvet det med konens knallert. Desværre var det mig der kørte på den da
> den sidste rest af vakuum forsvandt.

Typisk :D

> Held og lykke

Jo tak, og tak for dit svar....