Brug for lidt corollahjælp
Fra : JS

Dato : 24-09-03 18:17

Hej eksperter

Jeg har besluttet mig for at jeg nu skal have min første bil!
Jeg har derudover fundet ud af at det skal være en Corolla ud fra følgende
kriterier:
Den skal ikke koste så meget at den "kræver" kaskoforsikring (det er
simpelthen for dyrt som nyforsikret)
Den skal køre 80 km pr. dag.
Altså en god gammel brugt bil med mange gode kilometer tilbage til en god
lav pris...

Mine tvivlsspørgsmål er hvilke modeller og motorer der er værd at købe.
Prismæssigt ligger vi i hvert fald under 35-40.000 så det er nok årgangene
1991-1993 der er interessante.
Jeg er ligeglad med om det bliver en 4- eller 5 dørs "familieudgave" men
hvordan ligger brugtpriserne på disse i forhold til kvalitet. Får man mere
for pengene ved at købe en 4 dørs frem for den lidt "smartere" 3-dørs?
Hvilke motorer er værd at gå efter i de pågældende årgange?

Jeg håber at I vil tage jer tid til at hjælpe mig
JS

Fra : Kim Lehmann Poulsen

Dato : 24-09-03 20:38

i 92 var der modelskifte, og du burde nok prøve at få fat i den model efter
92.

Du kan få dem med en 1.3'er og en 1.6'er, begge motorere kan hvis de er
vedligeholdt ordenligt køre rigtig mange km.

jeg har ikke noget med følgende at gøre, men så tilfældig at han havde en
bil som passer dine kriterier.

http://www.nysynet.dk/prod4.htm

held og lykke med at finde bilen.

Mvh Kim Lehmann Poulsen
(som også kører Toyota)

Fra : Felix

Dato : 24-09-03 23:54

On Wed, 24 Sep 2003 21:38:22 +0200, Kim Lehmann Poulsen wrote:

>i 92 var der modelskifte, og du burde nok prøve at få fat i den model efter
>92.

Ja, det var i 7. måned 1992 hvor der (bl.a.) blev indført det 5.
gear i de nye modeller. Så det er let at skelne mellem
modellerne.

>Du kan få dem med en 1.3'er og en 1.6'er, begge motorere kan hvis de er
>vedligeholdt ordenligt køre rigtig mange km.

Og med billige reservedele (f.eks. T. Hansen). Påregn en ny køler
til kr. ca. 1.000,- til den årgang.

>jeg har ikke noget med følgende at gøre, men så tilfældig at han havde en
>bil som passer dine kriterier.
>http://www.nysynet.dk/prod4.htm

Dette "firma" er en enkeltmandsvirksenhed, hvor køberne - når alt
andet er aftalt og du skal til at underskrive checken - forsøger
at sælge dig bilen som om det var konen som solgte dig bilen
privat (så du bliver meget ringere stillet juridisk, og konen
skal ikke betale skat af fortjenesten).

Selv om "firmaet" sælger bilen som nysynet, bliver de fejl som
*skal rettes for at køre lovligt videre - kræver ikke omsyn' ikke
rettet.

Jeg siger ikke at "firmaet" laver svindel og skattefusk; men tænk
dig om, før du handler.

>held og lykke med at finde bilen.

Efter et par år i Corollaen fra 1993 må jeg tilstå at den den er
driftsikker sommer og vinter. Eneste "uforudsete" udgift var en
ny køler.
Andre familiemedlemmer har kørt (lidt nyere) modeller uden
problemer.

Men jeg savner nu mine gamle Volvoer.

Fra : Jørgen L

Dato : 25-09-03 00:04

> Ja, det var i 7. måned 1992 hvor der (bl.a.) blev indført det 5.
> gear i de nye modeller. Så det er let at skelne mellem
> modellerne.

Hvad mener du, jeg har da haft 5 gear i alle de modeller tercel, corolla,
carina etc. jeg har kørt i siden 1984 ? og det er ret mange da jeg kender en
toyota forhandler eller rettere sagt det var han den gang.

Hilsen Jørgen

Fra : Lasse Langwadt Chris~

Dato : 25-09-03 01:03

Felix wrote:

> Ja, det var i 7. måned 1992 hvor der (bl.a.) blev indført det 5.
> gear i de nye modeller. Så det er let at skelne mellem
> modellerne.

snip

Corolla'er har sku' da haft 5 gear siden metusalem ?

Den 1.6DX min far havde midt i firserne havde da såvidt jeg husker
5 gear, min '89 1.3,12v har ihvertilfælde 5 gear og den runder
snart 300.000 :)

-Lasse

Fra : NL

Dato : 25-09-03 14:27

"Lasse Langwadt Christensen" <langwadt@ieee.org> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Den 1.6DX min far havde midt i firserne havde da såvidt jeg husker
> 5 gear, min '89 1.3,12v har ihvertilfælde 5 gear og den runder

Hej...

Jeg kører selv Corolla (1,6 fra 1988) og den er et hit! Min har kørt ca.
260.000 kilometer og det kan køre mange endnu. Næsten aldrig problemer med
disse motorer - er på det nærmeste uopslidelige, hvis man behandler dem
ordentligt.
Ja, og så starter den ALTID første gang i enhver temperatur og er generelt
skuet godt sammen og alt fungerer og sidder hvor det skal!

Kan på det kraftigste anbefales som en driftsikker og robust bil.

Med venlig hilsen
Nilau.

PS. En ny køler koster 6-700 kroner...ikke 1000 kr.! (som anført
andetsteds).

Fra : Kim Lehmann Poulsen

Dato : 25-09-03 06:23

> Ja, det var i 7. måned 1992 hvor der (bl.a.) blev indført det 5.
> gear i de nye modeller. Så det er let at skelne mellem
> modellerne.

må nok tilslutte med de andre, har haft en corolla fra 84 den havde også 5
gear, så det var vist lidt før 7. md 92 det skete

Mvh Kim Lehmann Poulsen