Hvorfor kan jeg ikke følgende
Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 09-04-01 21:32

If vSeekComment Then btnSeekClick(Sender);

Når btnSeek er en almindelig TButton

Undeclared identifier "Sender"

Ulrik Vadstrup

Fra : Niels

Dato : 09-04-01 22:02

Just as I expected, Ulrik Vadstrup came up with this:

> If vSeekComment Then btnSeekClick(Sender);
>
>Når btnSeek er en almindelig TButton
>
>Undeclared identifier "Sender"

Det siger ikke mig meget, hvis jeg ikke får den kode der er uden om.
Står det i en event (hvor der er en Sender parameter)?

Niels
--
e-mail: nmartin at iname dot com
ICQ UIN: 50187323

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 09-04-01 22:14

"Niels" <nmartin@ispam.com> wrote in message
> Det siger ikke mig meget, hvis jeg ikke får den kode der er uden om.
> Står det i en event (hvor der er en Sender parameter)?
>
> Niels

Jeg har en procedure

procedure TfrmMain.btnSeekClick(Sender: TObject);
Begin
Her sker der noget
end;

Denne procedure vil jeg gerne kalde med

btnSeekClick(Sender) - men den går åbenbart ikke

Håber det er nok

Ulrik

Fra : Niels

Dato : 09-04-01 22:19

> [...]

> procedure TfrmMain.btnSeekClick(Sender: TObject);

>Denne procedure vil jeg gerne kalde med

>btnSeekClick(Sender) - men den går åbenbart ikke

Og hvor kalder du den fra? Prøv at skrive:

btnSeekClick(nil);

i stedet. Hvis du ikke bruger Sender parametren i btnSeekClick
proceduren, så kan du sagtens kalde den med "nil" som Sender, ellers
skal der et objekt til.

Niels