Skærme
Fijala 3554
tft eller crt til lyd
Fra : Jimmy

Dato : 24-09-03 17:26

Hey

Måske et lidt mærkeligt spørgsmål, men jeg skal have fat i en skærm som skal
sættes til en computer som kun skal lave lydfiler. Det vil sige redigering i
samples, klippe og klistre og sådan m.m.

Jeg er lidt i tvivl om jeg skal vælge en CRT skærm eller en TFT skærm. Jeg
tænker selvfølgelig på hvor jeg får det bedste billede, således at jeg ikke
skal tænke på om jeg kan se hvor jeg skal klippe eller ej. Hvad vil være
bedst til formålet?

Eller er jeg helt ude på et sidespor? :)

--

Jimmy

Fra : Martin Petersen

Dato : 24-09-03 21:32

Jimmy (pleasereplyingroup@hotmail.com) skrev følgende:
> [...]
> således at jeg ikke skal tænke på om jeg kan se hvor jeg skal klippe
> eller ej. Hvad vil være bedst til formålet?

Køb dig en god TFT.... Det er så absolut det bedste til sådant arbejde. Som
sidegevinst slipper du for evt. elektromagnetisk påvirkning af andet udstyr.
Jeg er f.eks. nødt til at slukke min skærm, hvis jeg indspiller fra min
elspade. :(

- Martin

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-09-03 13:49

In dk.edb.hardware.skaerm, Martin Petersen <knopfisk@[fjern]vvs.dk>
says...
> Køb dig en god TFT.... Det er så absolut det bedste til sådant arbejde. Som
> sidegevinst slipper du for evt. elektromagnetisk påvirkning af andet udstyr.

SW-PSU'en i en TFT kan nu godt støje mere end en CRT-skærm.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen