Tuning af fabia 1,4 tdi pd
Fra : ThomasS

Dato : 24-09-03 13:07

Hej...

Fruen, Junior(3mdr.) og jeg var ude at prøve en Fabia Combi (Stc.Wagon) med
ovennævendte motor...

Jo, jo..

Den er da god nok... Billig, økonimisk og rimlig kvik...

Men, så tænkte far! Den skal fanme ha en chip! og en lille intercooler...

Er der nogen der har nogle erfaring i den retning, eller nogle web-sider med
beskrivelser af ligende projekter?

Tak

ThomasS

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-09-03 13:16

"ThomasS" <TVS@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Men, så tænkte far! Den skal fanme ha en chip! og en lille intercooler...

Selvfølgelig skal den da det...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.cf-offroad.dk/alarm - 2vejs bilalarm m. fjernstart & turbotimer - nedsat 30%

Fra : ThomasS

Dato : 24-09-03 13:31

"Morten Fruergaard" <mitfornavn@mit efternavn.com> skrev i en meddelelse

> Selvfølgelig skal den da det...

Og det kan KUN gå for langsomt!!!

Er den lidt for ny til at der er nogen der har lejet lidt med den endnu?

Jeg syntes ikke at nogle af landets chip-tunere har chips på lager til den
motor...

Fra : Thomas Krath

Dato : 24-09-03 17:08

> Er den lidt for ny til at der er nogen der har lejet lidt med den
> endnu?
>
> Jeg syntes ikke at nogle af landets chip-tunere har chips på lager
> til den motor...

Køb noget ordentlig fra start af i stedet. Det kan holde til det.

Så vidt jeg kan forstå har du ikke købt bilen endnu?

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Fra : p.jarnbak

Dato : 24-09-03 23:58

> Jeg syntes ikke at nogle af landets chip-tunere har chips på lager til den
> motor...

Det er vel samme motor som i en lupo 1,4 tdi 75 hk.Den får 102 hk med
chip.Den er set på www.cdi-tuning.de
Hej Palle.

Fra : Thomas²°°³

Dato : 24-09-03 13:33

> [...]
> Er der nogen der har nogle erfaring i den retning, eller nogle web-sider

Vær opmærksom på, at er bilen ny, så ryger fabriksgarantien i langt de
fleste tilfælde.

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : ThomasS

Dato : 24-09-03 13:42

"Thomas²°°³" <flash4@it.invalid> skrev i en meddelelse

> Vær opmærksom på, at er bilen ny, så ryger fabriksgarantien i langt de
> fleste tilfælde.

ja, det er jeg klar over... Så vi må nøjes med en lille box som kan
afmonteres når man skal til service...

Fra : JK

Dato : 24-09-03 14:57

On Wed, 24 Sep 2003 14:07:12 +0200, "ThomasS" <TVS@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Er der nogen der har nogle erfaring i den retning, eller nogle web-sider med

Det lyder da ret moderne: en 1.4 liter TDI !

med sådan en lille hidsig en. Hvad er momentet ?

check om Polo kan have det samme og så burde der være chips løsninger
til den.

hilsen

John

Fra : JK

Dato : 24-09-03 15:02

Nå, www.skoda.dk

3 cylindre, 195 Nm ved 2200 rpm, 75 HK.

Men er Polo'er ikke allerede svage i gearkassen ?

Flot moment allerede, fint til afslappet bykørsel.

hilsen

John

Fra : ThomasS

Dato : 24-09-03 15:26

"JK" <junk@mailzone.com> skrev i en meddelelse

> Nå, www.skoda.dk
>
> 3 cylindre, 195 Nm ved 2200 rpm, 75 HK.
>
> Men er Polo'er ikke allerede svage i gearkassen ?
>
> Flot moment allerede, fint til afslappet bykørsel.

Jep. Perfekt til by-kørsel...
Men, lidt lam når den skal op fra 80 til 110 i en fart!

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 24-09-03 15:04

"JK" <junk@mailzone.com> wrote in message news:ph83nv89l99hkaplt390i3sqnhcfdaddt9@4ax.com...

> Det lyder da ret moderne: en 1.4 liter TDI !
>
> med sådan en lille hidsig en. Hvad er momentet ?

I følge Skoda.dk er momentet 195 nm og effekten på 75 hk.

/Jakob

Fra : Thore Sorensen

Dato : 24-09-03 15:15

> [...]

>Er der nogen der har nogle erfaring i den retning, eller nogle web-sider med

'Fabia i WRC'
'Skoda affyrede ved Geneve-udstillingen startskuddet til en ny æra
indenfor deres deltagelse i World Rally Championship. Dette gjorde de
ved at præsentere den helt nye teknisk avancerede Fabia WRC racer, og
Skodas administrerende direktør, Vaclav Kulhanek, lagde ikke skjul på,
at Skoda-Auto forventer, at bilen vil være at finde helt oppe i toppen
af WRC-feltet i løbet af 2-3 år.'

--
Venlig hilsen / Best regards

Thore 'S' 1952 - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund
Croma 2.0 'ie' 1993 - Pluto 1.2 '60SX' 1997 - Adria 'Unica' 502LH 1996

(fjern 'Z'-erne hvis du mailer direkte)

Fra : Landberg

Dato : 24-09-03 18:57

> Er der nogen der har nogle erfaring i den retning, eller nogle web-sider
med
> beskrivelser af ligende projekter?

Man kan godt få en boks til din (måske kommende) bil. Den giver 25hk ekstra
og 45nm ekstra. Disse tal er minimumstal. Det er samme boks som til Lupo 3L,
men med lidt mere moment da koblingen er kraftigere. Du kan i øvrigt
overveje Fabiaen med 100hk TDi PD. Den får 130hk og 360nm med en boks....

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Kim Lehmann Poulsen

Dato : 24-09-03 20:40

Du kan i øvrigt
> overveje Fabiaen med 100hk TDi PD. Den får 130hk og 360nm med en boks....

puha hvad får 130 hk rs udgaven så ikke med en lille boks ?

Mvh Kim Lehmann Poulsen

Fra : Landberg

Dato : 24-09-03 21:20

> puha hvad får 130 hk rs udgaven så ikke med en lille boks ?

En sølle 170hk og 440nm....

Hvis den var kommet som stationcar var den blevet bestilt på stedet, men den
"almindelige" er for lille til snart to børn og barnevogn.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Kim Lehmann Poulsen

Dato : 24-09-03 21:28

> En sølle 170hk og 440nm....

ja det var jo ikke galt

ej, det moment må da snart enten rykke gearkasse eller drivaksler fra
hinanden.

kan godt ske den kører forholdsvis langt på literen, men tror sgu den bliver
lidt dyr i dæk

Mvh Kim Lehmann Poulsen

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 24-09-03 21:22

"Kim Lehmann Poulsen" <klpFJERNDETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan i øvrigt
>
> puha hvad får 130 hk rs udgaven så ikke med en lille boks ?
>
> Mvh Kim Lehmann Poulsen

Ja den kunne faktisk blive sjpv-- det vil vel ligne noget med 150 + hk til
den lille bil, + et RET stort moment, men kan koblingen og resten holde ?
:)))

MVH

Lars Bisgaard

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 24-09-03 22:37

> [...]
> den lille bil, + et RET stort moment, men kan koblingen og resten holde ?

Var ved at diskutere med en kammerat, hvad man egentlig (lovligt) må forøge
en standardmotor med i %?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Møller

Dato : 25-09-03 11:29

http://www.fstyr.dk/sw1058.asp
--
Møller

Fra : p.jarnbak

Dato : 25-09-03 00:08

"Lars Bisgaard" <lcb@NOSPAMprivat.tdcadsl.dk> wrote in message

> "Kim Lehmann Poulsen" <klpFJERNDETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> boks....
Den får 130hk og 291nm v. 1800 rpm med chip, så 360 nm med box lyder ikke
rigtigt
Hej Palle.

Fra : Landberg

Dato : 25-09-03 09:28

> Den får 130hk og 291nm v. 1800 rpm med chip, så 360 nm med box lyder ikke
> rigtigt

Så må du hellere ringe ud til FDM i Aalborg og fortælle dem, at deres
spritnye rullefelt ikke måler rigtigt. Hvorfor skulle den ikke kunne få mere
med en boks end med en chip? Hvor tror du der bliver brugt flest ressourcer:
På en tuningsboks der bliver solgt i 2.500 eksemplarer pr. måned over hele
Europa eller på en chip, som den enkelte tuner måske laver 1 eller 2 af om
måneden?

MVH

Thomas Landberg

Fra : p.jarnbak

Dato : 25-09-03 11:00

"Landberg" <thomaslandberg@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Europa eller på en chip, som den enkelte tuner måske laver 1 eller 2 af om

Så skulle den have ca 95 hk ved 1900 rpm.At gå fra 240 nm til 360 nm uden at
få et større ladetryk
lyder jo ikke rigtigt.Det er mere end en 150 hk har standart.Derfor tror jeg
at det er blevet byttet om på nogle tal.
Hej Palle.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-09-03 10:54

"p.jarnbak" <jarnbak@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lyder jo ikke rigtigt.Det er mere end en 150 hk har standart.Derfor tror jeg
> at det er blevet byttet om på nogle tal.

Hører jeg en scanner, som er i gang med at scanne rullefelttesten ind, så den
kan lægges på en hjemmeside?

Fra : Landberg

Dato : 25-09-03 11:14

> Hører jeg en scanner, som er i gang med at scanne rullefelttesten ind, så
den
> kan lægges på en hjemmeside?

Næ, for den har været på nettet længe.....

http://www.bokstuning.dk/Rullefelt.htm

Den kommer lidt nede.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Thomas Krath

Dato : 25-09-03 18:36

> Næ, for den har været på nettet længe.....
>
> http://www.bokstuning.dk/Rullefelt.htm

Sådan!

Den Seat Leon har godt nok et KÆMPE moment. Hvilken kobling og gearkasse
kører han med for at det kan holde?

Fra : Peter G C

Dato : 25-09-03 19:07

In news:bkv8v7$1otp$1@news.cybercity.dk,
Thomas Krath <tkrath@SLEThotmail.com> typed:

[klip]

> Sådan!

Yep - de bokse der gi'r godt

> Den Seat Leon har godt nok et KÆMPE moment. Hvilken kobling og
> gearkasse kører han med for at det kan holde?

Mon ikke det er standardudstyr - andet er jo ikke nævnt.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Landberg

Dato : 25-09-03 21:31

> Den Seat Leon har godt nok et KÆMPE moment. Hvilken kobling og gearkasse
> kører han med for at det kan holde?

Han kører med standard kobling og gearkasse, men de 450nm er også ved at
være absolut max. for koblingen. I øvrigt en fantastisk bil at køre i, sådan
en Leon....

MVH

Thomas Landberg

Fra : Mikael Kristiansen

Dato : 25-09-03 11:13

> [...]
> Europa eller på en chip, som den enkelte tuner måske laver 1 eller 2 af om

Jeg er nu af den overbevisning, når det har med trykladning at gøre, at den
der tør mest for den højeste effekt.....

Hvis man "tuner" på en bil med tendens til svag gearkasse, ville jeg da
kalde manden, som programmerer et stort moment ud af motoren for en
amatør/fusker/klovn......
Det kan jo bare være at manden som designer chippen tænker sig lidt mere om

Mvh. Mikael Kristiansen

Fra : p.jarnbak

Dato : 25-09-03 00:05

> puha hvad får 130 hk rs udgaven så ikke med en lille boks ?
>
> Mvh Kim Lehmann Poulsen
160 hk og 361 nm v.1900 rpm.

Fra : p.jarnbak

Dato : 25-09-03 00:05

> puha hvad får 130 hk rs udgaven så ikke med en lille boks ?
>
> Mvh Kim Lehmann Poulsen
160hk og 361 nm v. 1900 rpm med en chip.
Palle