PowerBook brugtpriser
Fra : Anders Hedegren

Dato : 24-09-03 04:03

Jeg står overfor muligvis at sælge min PowerBook for at købe en af de
nye 17" modeller. Er det bare mig eller er 80% af de PowerBooks der er
til salg fuldstændig vildt overprissat? Hvis jeg kigger på DBA.dk så er
der en 800 MHz TiBook med 512 mb ram og 40 gb hdd til salg for 17.500,
det er 490 kr mindre end man skal betale for en NY 15" AlBook med 1 GHz,
og forbedringer over hele linien (dog kun 256 mb ram, men til gengæld er
det DDR).

Jeg føler jeg er den eneste der kan se vanviden i det, siden næsten alle
sælgere tilsydelandende ikke kan se det sindsyge i det (eller også er
affektionsværdien med i prisen). Godt nok holder Macs prisen bedre end
PC'er, men det her er sindsygt. Det virker som om folk glemmer hvad
prisen for et nyt system er.

--
Anders Hedegren
http://iceduck.com

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-09-03 06:05

Anders Hedegren <me@NOSPAMiceduck.com> wrote:

> [...]
> det er 490 kr mindre end man skal betale for en NY 15" AlBook med 1 GHz,
> og forbedringer over hele linien (dog kun 256 mb ram, men til gengæld er

Nu er det jo kun et par dage siden, der kom nye modeller, og priserne
faldt. Annoncen er måske fra før, eller sælger har ikke set de nye
priser. Det er jo ikke alle Mac-ejere, der med længsel venter på Steve
Jobs' keynotes og følger dem direkte. Der er også en del, der ikke aner,
at der er Macworld Expo og ikke ved, at der er kommet nye modeller.

> [...]
> affektionsværdien med i prisen). Godt nok holder Macs prisen bedre end
> PC'er, men det her er sindsygt. Det virker som om folk glemmer hvad

Det har været nævnt mange steder. Jeg tror, at mange sælgere sætter
prisen rigeligt højt, så der er noget at slå af på. Det tror jeg også,
jeg ville gøre. Man kan jo altid gå ned i pris. Men har man sat noget
for billigt til salg, kan man jo ikke gå op i pris. Jeg tvivler på, at
folk i ramme alvor regner med at få det for en ting, som de sætter den
til salg til. Og det gælder meget andet end Macs og computere.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter Ursin

Dato : 24-09-03 08:34

"Anders Hedegren" <me@NOSPAMiceduck.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> affektionsværdien med i prisen). Godt nok holder Macs prisen bedre end
> PC'er, men det her er sindsygt. Det virker som om folk glemmer hvad

Enig, bare se hvad folk stadig forlanger for deres 500/667 powerbooks.
Jeg tror det er fordi de fleste tænker på hvad de selv har givet for
maskinen.
Jeg tror nu ikke det er noget problem i længden fordi når maskinen har stået
til salg tilstrækkelig længe enten uden henvendelser eller med modtagne
lavere bud så er folk til at snakke med. Og så tror jeg også mange starter
højt, og så sætter de gradvist prisen ned indtil henvendelserne kommer.
For dig som vil sælge er det jo faktisk meget godt, fordi hvis du prissætter
realistisk så har du jo meget bedre chancer for at sælge maskinen når
køberne sammenligner med hvad der findes af alternativer.

mvh
Peter Ursin