Padi ?
Fra : Morten Majholm

Dato : 24-09-03 00:20

Hej !

Jeg overvejer at tage et kursus hos PADI.com - hvad synes I ?

Jeg er nybegynder og vil meget gerne prøve at dykke !

venlig hilsen
Morten

Fra : Henning

Dato : 24-09-03 09:34

On Wed, 24 Sep 2003 01:20:01 +0200, "Morten Majholm"
<morten.majholm@mail.dk> wrote:

>Hej !
>
>Jeg overvejer at tage et kursus hos PADI.com - hvad synes I ?
>
>Jeg er nybegynder og vil meget gerne prøve at dykke !

Hvis du aldrig har prøvet det før, så kontakt et af dykkercentrene i
dit område og hør om muligheder for et prøvedyk.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Jens Olsen

Dato : 24-09-03 21:38

Henning <newsmail@mailme.dk> wrote in message news:<eml2nv8rqifcd8fg6h682p05g4oaadgdh3@4ax.com>...

> Hvis du aldrig har prøvet det før, så kontakt et af dykkercentrene i
> dit område og hør om muligheder for et prøvedyk.

En bedre ide ville dog være at tage ned i den lokale dykkerklub, hvor
de kan give dig en god orientering om de forskellige
uddannelsesorganisationer og uddannelser og ikke har noget økonmiske i
klemme mht. din eventuelle dykkeruddannelse.

Hvis du skulle vælge at dykke er det jo alligevel også i dykkerklubben
du skal finde dine fremtidige dykkerkammerater.

Din lokale dykkerklub kan du finde på Dansk Sportsdykker Forbunds
hjemmeside www.sportsdykker.dk .

Held og lykke med dykningen.

Jens Olsen, Københavns Dykker Club ( kbhdyk.dk )

Fra : Søren Reinke

Dato : 25-09-03 20:11

Jens Olsen wrote:

> [...]
> uddannelsesorganisationer og uddannelser og ikke har noget økonmiske i
> klemme mht. din eventuelle dykkeruddannelse.

Hvor mange klubber tror du der findes som er objektive ?
Jeg gætter på ligeså mange som der findes dykkercentre der er det.

Klubber er Cmas, Dykkercentre er Padi.

Længere er den ikke.

/Søren

Fra : Peter Kjær

Dato : 25-09-03 20:55

> Klubber er Cmas, Dykkercentre er Padi.
>
> Længere er den ikke.

Hej Søren,

Generelt har du ret, men der er altså klubber der tilbyder PADI uddanelse
ligesom der er dykkercentre der tilbyder CMAS.

Ses,
Peter
www.air365.dk

Fra : JSC

Dato : 29-09-03 11:23

"Søren Reinke" <disky@disky.remove.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor mange klubber tror du der findes som er objektive ?
> Jeg gætter på ligeså mange som der findes dykkercentre der er det.

Sludder!! Som instruktør i en klub, vil jeg ikke bruge min tid på dykkere
som kun vil dykke på ferie og ingen lyst har til at dykke i Danmark - Dem
anbefaler jeg altid at tage deres certifikat i et dykkercenter! Skulle de så
på et senere tidspunkt få lyst til at dykke i Danmark, så skal de være mere
end velkomne i vores klub...

/Jørgen

Fra : Søren Reinke

Dato : 30-09-03 17:21

JSC wrote:

> [...]
> så på et senere tidspunkt få lyst til at dykke i Danmark, så skal de være

Ja lige netop sludder.

Det du siger er vel indirekte at Padi dykkere kun gider dykke i udlandet og
aldrig herhjemme.
Det er da godt nok noget sludder.

Der findes rigtigt mange Padi dykkere som dykker herhjemme, men tit ikke i
klubber pga. den holdning nogle klubber udviser overfor folk som ikke er
cmas uddannet.

Ja der er Padi dykkere som aldrig gider dykke herhjemme, men sjovt nok
findes der også cmas dykkere som tager certifikatet herhjemme og kun dykker
på ferie osv.

Hilsen Søren

Fra : Tz

Dato : 25-09-03 20:35

Hvis man er professionel, kan man sagtens yde både vejledning og orientering
uden at der ligger nogle økonomiske bagtanker bag. Måske har du oplevet det
således, men det er ikke alle steder at man forventer at alt ender med et
salg.

MVH
Thomas

Fra : Søren Arnvig

Dato : 24-09-03 21:46

"Morten Majholm" <morten.majholm@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg overvejer at tage et kursus hos PADI.com - hvad synes I ?
>
> Jeg er nybegynder og vil meget gerne prøve at dykke !

Hvor bor du ?

Søren Arnvig

Fra : Morten Majholm

Dato : 25-09-03 18:08

"Søren Arnvig" <venator@SPAMOFF_get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Morten Majholm" <morten.majholm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor bor du ?
>
> Søren Arnvig

Hej Søren!

Jeg bor i nærheden af Esbjerg (25 km stik øst).

venlig hilsen
Morten

Fra : Søren Arnvig

Dato : 25-09-03 21:19

"Morten Majholm" <morten.majholm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Søren Arnvig" <venator@SPAMOFF_get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Søren!
>
> Jeg bor i nærheden af Esbjerg (25 km stik øst).

Der er en glimrende dykkerklub i Esbjerg "Ægir", som har egen kutter.
http://www.aegir.esenet.dk/

Seneste klubblad, med en masse gode telefon numre:
http://www.aegir.esenet.dk/inet/72.pdf

Søren Arnvig

Fra : Allan Hansen

Dato : 25-09-03 21:22

"Morten Majholm" <morten.majholm@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg bor i nærheden af Esbjerg (25 km stik øst).

Prøv at se om Sportsdykkerklubben Ægir i Esbjerg ikke er et rigtigt godt
bud. Uddannelse, kutter, gummibåde, nitrox.
http://www.aegir.esenet.dk

Allan Hansen, fra den østre ende !

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 27-09-03 22:46

Hej Morthen

Prøv Dykkerklubben Esbjerg http://www.dykesbjerg.dk/

Her kan du få et prøvedyk, PADI eller CMAS certifikat uden fordomme og med
objektiv synsvinkel.

Mvh.

Jacob Jørgensen