TeX
Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 23-09-03 22:06

Er der nogen der kender til det, der hedder LaTeX, TeTeX eller TeX? Jeg har
downloadet det, og æ, ø og å bliver til noget med \ i editoren, så
programmet TeXShop tror at de er kommandoer (nogle gange).

Henning

Fra : Jonas Voss

Dato : 24-09-03 08:46

Henning Vestergaard Poulsen wrote:

> Er der nogen der kender til det, der hedder LaTeX, TeTeX eller TeX? Jeg har
> downloadet det, og æ, ø og å bliver til noget med \ i editoren, så
> programmet TeXShop tror at de er kommandoer (nogle gange).

Du skal tilføje følgende til din preamble:

\usepackage{isolatin1}
\usepackage[danish]{babel}

Så skal du sikre dig, at TeXShop gemmer dokumenterne i ISO-latin1, og
ikke mac-roman eller andet gas.

Jeg begyndte at bruge iTeXMac i stedet for TeXShop, jeg synes det er
en lille smule bedre end TeXShop, men det er jo en smagssag.

"I went mad for a while,' said Ford, 'did me no end of good."