Hyggelig restaurant i København
Fra : Hans

Dato : 23-09-03 20:26

Hej NG

Jeg står i den situation at jeg skal finde en hyggelig restaurant. I den
forbindelse har jeg kigget aok igennem og har fundet frem til følgende
steder, som lyder hyggelige:

S.P.Q.R.
San Giogio
Peder Oxe
Souls
La Strada

Hvilken vil i vælge og findes der andre i den indre by af København, som jeg
burde tage med i mine betragtninger?

Hilsen
Hans

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 23-09-03 21:39

Hans <nyheds@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> La Strada
>
> Hvilken vil i vælge og findes der andre i den indre by af København, som jeg

Jeg var inde at spise på Bøf og Ost - glimrende mad, men vinen var svine
dyr. Desværre blev oplevelsen totalt spoleret af at man måtte ryge i
restauranten og at der var afsidigt varmt.

En hyggelig restaurant er for mig;

- mad jeg ikke selv kan hitte ud af at lave (indisk, thai, vietnamesisk
og så videre)

- billig og masser af mad

- ikke ryger

- og behagelig temperatur

Dem er der desværre ikke mange af, så derfor er min bedste restaurant
Casa Gylling................

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Susanne

Dato : 24-09-03 23:34

"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev "......"
> [...]
>
> En hyggelig restaurant er for mig;
>
> - mad jeg ikke selv kan hitte ud af at lave (indisk, thai, vietnamesisk

Jeg ville lige høre, om du (eller andre) HAR været ude for restauranter i
Kbh og (nordlige omegn) der opfylder de to nærmest ovennævnte kriterier. Var
selv i dag på vinderen af byens bedste pizza (aok) 2001+2002 men oplevelsen
blev om ikke spoleret så i hvert fald klart mindre behagelig af at
sidebordet blev ved med at spy tobaksrøgsluft ind over vores mad så det
kunne være rart at finde nogle steder hvor man kan være sikker på, at det i
det mindste ikke er DET der sksl ødelægge en ellers god oplevelse....

mvh.
Susanne.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 25-09-03 17:03

Susanne <klmn2000@hotmail.com> wrote:

> [...]
> kunne være rart at finde nogle steder hvor man kan være sikker på, at det i
> det mindste ikke er DET der sksl ødelægge en ellers god oplevelse....

Nu går jeg meget sjældent ud at spise, da det oftest kan leves bedre
selv samt at der altid UDEN undtagelse er rygning tilladt i
restauranter.

Jeg har ikke noget mod rygere, de skal bare ikke være på restauranterne.

Det er mig en gåde at restauranter tillader rygning uanset hvad.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 24-09-03 00:15

> Hvilken vil i vælge og findes der andre i den indre by af København, som
jeg
> burde tage med i mine betragtninger?

For nogle år siden da S.P.Q.R. lige var åbnet, havde jeg fantastisk
madoplevelser derinde. Selve lokalerne er hyggelige og levende, men den del
af Borgergade og Dr. Tværgade er godt nok ikke ophidsende. Hvis det er
hyggen der er det væsentlige parameter ville jeg personligt gå efter
Bastionen+Løven på Christianshavn, Restaurant Gl. Mønt eller Cap Horn i
Nyhavn.

Bjarke

Fra : Rømer

Dato : 24-09-03 06:20

Basilic, eller l'Olivier, hvis du er til fransk inspireret - kaninen på
l'Olivier er i hvert fald rigtig god.
Jeg synes begge steder er rigtig hyggelige.
Ellers er der jo Hansens på Frederiksberg alle, hvis du kan få plads.

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 24-09-03 08:24

"Hans" <nyheds@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> Souls
> La Strada
>
> Hvilken vil i vælge og findes der andre i den indre by af København, som

Ok mine anbefalinger ligger ikke alle ligefrem i indre by, men der kører jo
busser i Kbh.

Hvis du/i kan lide kinesisk og især dim sum (Kinas svar på tapas), vil jeg
anbefale Royal Garden (Borgergade lige overfor SPQR) eller White Clouds i
Hellerup (som jo ikke just er indre by).

En rigtig god indisk er Indian Taj i Jernbanegade, men den er dog alt for
dyr i forhold til andre indiske af en smule lavere kvalitet. Der ligger en
hyggelig og vildt billig indisk i den første sidegade på Elmegade
(Nørrebro), men jeg kan sgi ikke huske hvad den hedder.

Der ligger mange gode og rigtig billige indiske/pakistanske/tai ned af
Istedgade og dens mange sidegader.

Franske jeg kan anbefale: Kristal Palace (slå selv op), Brasserie Degas
(Jernbanegade), Vincents (Landskronagade). Alle tre har glimrende mad, men
en lidt støjende nærmest cafeagtig stemning. Altså rigtig fransk.

Italiensk: Casa D'Antino (Dronningens Tværgade). La Vecchia Signora
(Grønnegade). La Vecchia... har jeg været to gange. Den ene gang var rigtig
godt, den anden lidt skidt...

Kasper

Fra : Hans

Dato : 24-09-03 13:27

Kasper Kristensen wrote:

> Ok mine anbefalinger ligger ikke alle ligefrem i indre by, men der
> kører jo busser i Kbh.

Tak for de mange anbefalinger, og jeg kan se der ikke er mange som vil
anbefale de restautanter jeg har fundet frem til. Efter beskrivelserne på
aok havde jeg tænkt mig det skulle være La Strada. Hvad siger i til det?

Hilsen
Hans

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 24-09-03 13:38

> [...]
> aok havde jeg tænkt mig det skulle være La Strada. Hvad siger i til det?

La Strada er godt klassisk italiensk køkken uden de store fusionsmæssige
svinkeærinder.

Kasper