Svingarm aksel sidder fast
Fra : JR

Dato : 09-04-01 20:26

Damn, nu er jeg også på den, var det ikke Rittig der også var ved at splitte en cykel ad for et par uger siden?

Min trofaste SR500 tabte møtrikken på akslen til svingarmen ved bakkelukning sidste år. Nu er akslen fundet og den gamle
vil bare ikke ud. Jeg er bange for at smadre stellet med den store mukkert.

Nogen gode forslag? Jeg vil forsøge at slibe nøgleflader på akslen og dreje akslen rundt mens der slås.

Jim Radmer

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-04-01 21:10

"JR" <jr@radmer.dk> skrev i en meddelelse
> Damn, nu er jeg også på den, var det ikke Rittig der også var ved at
splitte en cykel ad for et par uger siden?

Jo.

> Nogen gode forslag? Jeg vil forsøge at slibe nøgleflader på akslen og
dreje akslen rundt mens der slås.

Tjah, det er en mulighed.
Jeg havde succes med voldsom varme direkte ind på enden af akslen
(svejseflamme) og så stor hammer. Men det er også muligt at bore den ud (det
gjorde jeg også).

God vind.
Rittig

Fra : Asger Steffensen

Dato : 09-04-01 21:42

"JR" <jr@radmer.dk> wrote in message
> [...]
mukkert.

> Nogen gode forslag? Jeg vil forsøge at slibe nøgleflader på akslen og

Prøv med varme. Men ellers kan den bores ud. Det gjorde jeg engang med min
XS500. Både aksel og bøsninger er alligevel færdige og skal skiftes. Vær
opmærksom på at den aksel nok er hård at bore ud. Det var min, og jeg tror
at SR og XS minder en del om hinanden på det sted.

Asger
ZX-10