Særligt forberende retsmøde, jf. retspleje~
Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-09-03 18:38

Hvad går det ud på?

Jeg fandt dette:
Retten indkalder i medfør af retsplejelovens § 355 parterne til et særligt
forberedende møde, medmindre retten finder det overflødigt. Formålet er så vidt
muligt at bringe parternes stilling til sagens retlige og faktiske
omstændigheder på det rene. Møderne vil tillige i videst muligt omfang blive
anvendt til afklaring af eventuelle formalitetsindsigelser. I givet fald må det
påregnes, at der vil blive truffet afgørelse herom i retsmødet, således at sagen
ikke behøver udsættes på egentlig formalitetsprocedure. Mødet kan desuden
anvendes til så vidt muligt at fastlægge sagens videre forløb og kan endvidere
danne grundlag for forligsforhandlinger. Afhængig af tidspunktet for afholdelse
af et sådant møde kan det være naturligt samtidig tillige at beramme sagen og
søge forløbet af domsforhandlingen tilrettelagt. Det er afgørende, at der gives
møde ved den advokat, der kender sagen og kan træffe beslutninger. Hvis en
advokat ønsker at medtage sin klient til mødet, bør modparten og retten
informeres på forhånd.

Men præcist hvad sker der?

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.cf-offroad.dk/alarm - 2vejs bilalarm m. fjernstart & turbotimer - nedsat 30%

Fra : Peter G C

Dato : 23-09-03 18:47

In news:bkq0hd$9u6$1@sunsite.dk,
Morten Fruergaard <mitfornavn@mit efternavn.com> typed:
> Hvad går det ud på?

[klip]

Indsætter: > Men præcist hvad sker der?

Se formålet, som du jo angiver nedenfor:

> [...]

> Formålet er så vidt muligt at bringe parternes stilling til sagens
> retlige og faktiske omstændigheder på det rene.

De klares - heldigvis - idag også ofte pr. telefon. Man mødes ganske enkelt
og taler om sagen så man kan nå til enighed om, hvad man er uenige om.

> [...]
> ved den advokat, der kender sagen og kan træffe beslutninger. Hvis en
> advokat ønsker at medtage sin klient til mødet, bør modparten og

Er det ikke klart nok, hvad der menes?

- et ganske godt redskab. Jeg tror jeg har to af den slags møder i denne
uge - begge på telefonen.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-09-03 19:04

> De klares - heldigvis - idag også ofte pr. telefon. Man mødes ganske enkelt
> og taler om sagen så man kan nå til enighed om, hvad man er uenige om.

Via retten?

> Er det ikke klart nok, hvad der menes?

Hvis jeg var helt sikker, spurgte jeg ikke.
Men det er åbenbart bare det, som jeg troede...

> - et ganske godt redskab. Jeg tror jeg har to af den slags møder i denne
> uge - begge på telefonen.

Via retten?

Fra : Peter G C

Dato : 23-09-03 19:09

In news:bkq226$mfn$1@sunsite.dk,
Morten Fruergaard <mitfornavn@mit efternavn.com> typed:

[klip]

> Via retten?

Ja, retten indkalder til møde hvis den finder det nødvendigt - eventuelt på
opfordring/anmodning fra en af parterne.

[klip]

> Via retten?

Yes - TDC tilbyder noget konference-sjov - virker fint.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-09-03 20:04

> Ja, retten indkalder til møde hvis den finder det nødvendigt - eventuelt på
> opfordring/anmodning fra en af parterne.

Ok. Endnu en dag, hvor jeg er blevet klogere..

> Yes -

Okay.

>TDC tilbyder noget konference-sjov - virker fint.

Kender det godt.