Husforsikring
Fra : Peter G C

Dato : 23-09-03 14:50

Mit hus er 5 år gammelt. ca. 50 meter herfra blev for 6 mdr siden anlagde
kommunen en vej. Anlægsarbejdet medførte nogle ganske voldsomme rystelser i
vores hus. Jeg har en tilstandsrapport der er ét år gammel som beskriver
huset: fejlfrit.

Nu slår huset revner: mursten og fundament.

Dækker forsikringen skaderne?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : MAndersen

Dato : 23-09-03 14:55

> [...]
> huset: fejlfrit.
>
> Nu slår huset revner: mursten og fundament.

Det kommer an på hvad der er sket. Er det sætningsskader, altså har jorden
sat sig pga. de voldsomme rystelser, er det undtaget af forsikringen. Der er
heller ikke meget pludselig i forsikringsforstand, det er givetvis sket over
tid og skyldes da helt sikkert de voldsomme rystelser.

Kommunerne/entreprenørerne tager tit billeder af sokler på huse omkring
større byggerier, netop for at undgå erstatningskrav i sager som din. Prøv
at gå på dem, måske har de billeder.
--
MAndersen
Dørtrinet til visdommens tempel er

Fra : Mogens

Dato : 23-09-03 18:59

"MAndersen" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> større byggerier, netop for at undgå erstatningskrav i sager som din. Prøv

Ifm. elektrificering af banen til Padborg var der talrige situationer
like yours - entreprenøren blev hængt op på den.

/Mogens