Hermandej:
Fra : kim rasmussen

Dato : 23-09-03 18:54

hej NG
Er der nogen her der har kendskab til hermankage ?
Kim Rasmussen
www.leChef.dk
Din køkkenchef på nettet

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 23-09-03 20:15

kim rasmussen <raski@dbmail.dk> skrev:

>hej NG
>Er der nogen her der har kendskab til hermankage ?
>--
>Mvh
>Kim Rasmussen
>www.leChef.dk
>Din køkkenchef på nettet

-- Er det det der ulækre noget der kørte som "kædebrev" for nogle
år siden? Altså noget med at sende en klump dej?
Lisbeth

Fra : kim rasmussen

Dato : 23-09-03 21:20

Ja, lige præcis

Kim Rasmussen
www.leChef.dk
Din køkkenchef på nettet

Fra : Nette

Dato : 23-09-03 21:46

"kim rasmussen" skrev i en meddelelse

> hej NG
> Er der nogen her der har kendskab til hermankage ?

Ja.

Nette

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-09-03 07:04

"Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> wrote in message

> "kim rasmussen" skrev i en meddelelse

> Ja.

Den smager dejligt, men hvordan starter man fra bunden ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : Nette

Dato : 24-09-03 13:18

"Christian B. Andresen" skrev i en meddelelse
> Den smager dejligt, men hvordan starter man fra bunden ?

Ja, og man kan lave mange varianter.
Se venligst mit svar nedenunder til Kim.

Nette

Fra : kim rasmussen

Dato : 24-09-03 08:21

Hej Nette
Har du lyst at dele din erfaring??

Kim Rasmussen
www.leChef.dk
Din køkkenchef på nettet

Fra : Nette

Dato : 24-09-03 13:17

> Hej Nette
> Har du lyst at dele din erfaring??

Jamen hvad vil du gerne vide?

Første gang jeg stødte på kagen var via en klasseveninde for ca. 20-22 år
siden.
Min mor har vidst stadig opskriften på, hvordan man plejede Herman dengang.
Den har ikke ændret sig ret meget til, hvordan den er i dag. Eller rettere
var dengang, jeg stødte på den igen for et par år siden.
Her i sommers blev jeg tilbudt en igen..

Det er altså en kage, der har rigtig mange år på bagen.
Det er selvfølgelig ikke til at sige, om det stadig er den samme, eller om
det er en , der lige som jeg, har haft en gammel opskrift og som så har haft
lyst til at forsøge igen og så selv har startet en skærekage op. I
princippet er det bare væske, mel og sukker, som er blandet sammen, og som
man så fylder mere på dag efter dag og deler den i x antal portioner, som
man forærer til venner og bekendte. Man beholder een portion selv, som man
så blander æg, mælk, bagepulver , smag osv. i, og bager til en Hermankage.
Kan man ikke få portionerne delt ud til andre, så kan man fryse den ned og
senere selv starte forfra, som om det er en portion man lige har fået.

Det eneste jeg nok ville se bort fra i opskriften er det, at man skal lade
den stå på køkkenbordet. Det kunne jeg aldrig finde på. Den skal
selvfølgelig i køleskabet, hvilket jeg også rådede min veninde til i
sommers, da hun fik den foræret i en mødregruppe.

Jeg er selv tidligere bager, og en af mine venner en ret god kok, og da vi
fik kagen genopfrisket for et par år siden, opfandt vi 117 opskrifte rpå
kager, man kunne lave ud af Herman.

Ja, det var altså det JEG ved om Herman.....Men jeg ved ikke om det var
sådan noget, du ville vide?

Nette

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 24-09-03 20:22

Nette <nettesnetpost@@hotmail.com> (fjerndette) skrev:

Den skal
>selvfølgelig i køleskabet, hvilket
>jeg også rådede min veninde til i
>sommers, da hun fik den foræret i en mødregruppe.

>Nette

-- AHA !! Altså en "moderkage" ??
Lisbeth

Fra : Nette

Dato : 24-09-03 23:34

"Lisbeth Sejberg" skrev i en meddelelse
> -- AHA !! Altså en "moderkage" ??

Ha ha ha ha ( skal udtales højt og klart)

Nette