Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilken fotoprinter?
Fra : JS

Dato : 23-09-03 12:52

Jeg har kig på følgende:

Canon i560
Canon i850
Canon i865
i560 og i850 koster vel ca. det samme men er der forskel på dem?
Den skal bruges til billeder men også i høj grad til s/h tekst. Jeg ønsker
kun at have én printer og er derfor på jagt efter én der er god til
farvebilleder og relativt billig og god til tekst.

Fra : Kristian Amby

Dato : 23-09-03 13:52

i560 er en tekstprinter, der også er rimelig god til fotos
i850 er en fotoprinter, man også kan skrive tekst på (det kan man
naturligvis på alle)
i865 er en nyere i850, efter hvad jeg har forstået. Den er så ny
endnu, hvis den i det hele taget er kommet til kongeriget. Du kan læse
om den på http://www.photo-i.co.uk/.

i550 og i850 bruger samme patroner, så de må jo koste nogenlunde det
samme i forbrug.

i865 bruger også de samme, men den har så en ekstra sort patron, som
der også bruges i de *rigtige* fotoprintere. Jeg er så ikke ganske
klar over, hvor den kommer ind i billedet.

Og Canon er afgjort de billigste printere at bruge, ifølge alle test.

Af de tre, ville jeg IKKE vælge i550.

Mvh
Kristian Amby

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-03 13:31

JS skrev i <news:3f7033fe$0$6685$ba624c82@nntp03.dk.telia.net,>:

> Den skal bruges til billeder men også i høj grad til s/h tekst. Jeg
> ønsker kun at have én printer og er derfor på jagt efter én der er
> god til farvebilleder og relativt billig og god til tekst.

Jeg har en Canon S9000 og den er jeg superglad for. Den kan
printe uden kant og op i A3 hvor lillesøster S900 skulle være
ligedan, bortset fra maxformatet kun er A4. I forhold til andre
printere er den svjv økonomisk (vurderet ud fra de tests jeg har
set), men i forhold til fotohandlerens priser er den ikke billig
i drift.

--
Mange hilsner
Lotte M

Galleri Lottes point of view: http://www.lotte-m.dk/foto/

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-09-03 15:30

JS wrote:
> [...]
er
> god til farvebilleder og relativt billig og god til tekst.

Jeg kan varmt anbetale i850 - den er fantastisk til prisen - både
til foto og tekst.

Jeg har set en test, hvor den næsten kunne måle sig med storebror
i950 til trods
for at i950 koster det dobbelte og bruger 2 ekstra patroner.

Og i850 er også fint til tekst !

De andre to kender jeg ikke, så jeg kan ikke sammenligne.

--

M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : JS

Dato : 23-09-03 17:43

"Jan Vestergaard" <jan@nomailjve.dk> skrev i en meddelelse

> De andre to kender jeg ikke, så jeg kan ikke sammenligne.

i865 er afløseren til i850 som er udgået.
Det skulle være næsten samme indmad...