Permanent hårfjerning
Fra : Katjastrofen

Dato : 09-04-01 20:12

Ja, jeg ved altså ikke om dette er den rette NG - men den virkede nærmest,
da jeg sad og ledte, efter en passende NG.

Det jeg gerne vil spørge om er, Er der nogle herinde, som har erfaring med
behandling af uønsket hårvækst ? .- Især Ellipseklinikkerne!
Altså vi taler den permanente hårfjerning!

Jeg er en af de mange [Hørte lige I Lægens Bord DR at 1 ud af 15 kvinder
lider af uønsket hårvækst] som besidder den uønskede hårvækst.. og vil
selvfølgelig gerne have den fjernet! - Mit problem er primært i ansigtet
[overlæben] og vil gerne høre om folks erfaringer, om det vitterligt er
noget der holder osv... Det jeg mener er, man hører tit om folk, som er dybt
utilfredse med deres behandlinger!
Jeg ved godt, at når de fjerner ens hår, kan der være nogle "hår" som
befinder sig i en såkaldt "hvileperiode" og derfor skal man have flere
behandlinger.. For mig er det vigtigt og vide, om der er tale om 5
behandlinger i alt, eller 25 osv osv - Jeg ved selvfølgelig godt, om det er
individuelt osv.. Men som sagt, derfor ønsker jeg kontakt, med folk som har
prøvet at få fjernet sit hår permanent!!

Katja
Puhh.. en gang sniksnak, men meningen kommer vist fint igennem *GG*

Fra : Sofie Hansen

Dato : 09-04-01 20:44

Hej *S*

Inden du begiver dig ud i hårfjerningsverden, vil jeg råde dig til at blive
checket for PCO. Ca. 25% af alle kvinder har denne sygdom - og et af
symptomerne er netop øget hårvækst. Hvis man ikke behandler en PCO så bliver
problemet blot være og være, og således er pegende brugt på hårfjerning
temmeligt spildte, i det der som sagt blot kommer flere hår til.

Mvh.
Sofie

Fra : Katjastrofen

Dato : 09-04-01 21:10

Ja det er så her jeg spørger dumt! - hvad er det lige PCO er *GG*

Katja

Sofie Hansen <softlips_sugarbaby@yahoo.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9at3g5$s36$1@sunsite.dk...

Fra : Sofie Hansen

Dato : 10-04-01 11:30

Hej.

PCO (poly cystisk ovarie syndrom) er en lidelse som rammer rigtig mange
kvinder og kan have betydning for blandt andet ens evne til at få børn samt
give forøget risiko for at udvikle type to diabetes.

Af andre symptomer kan nævnes: øget hårvækst, akne, uregelmæssig blødning,
manglende ægløsning, ens hoved hår bliver tyndt, insulin resistens,
overvægt, "æblefacon" og meget mere.

Det skyldes at man danner for mange mandlige hormoner.

...Men man behøver ikke at have alle disse symptomer, et er nok! ...Og ca. 40
% af PCO'er udvikler type to diabetes inden de er 40, 70 % i løbet af livet.

Heldigvis kan man standse udviklingen medicinsk - pco'en forsvinder
Jeg kan anbefale dig at melde dig ind på pco-lisen under yahoogroups.com her
vil du kunne få meget mere at vide.

Du kan også læse om pco på www.trianglen.dk

Desværre er der ikke mange læger som bekymre sig om pco, eller ved hvilke
konsekvenser det har, på pco - listen vil du kunne få råd og vejledning. Jeg
synes i hvertfald at du bør lade dig undersøge (det kræver en blodprøve og
en scanning hos en gynækolog.

Mvh.
Sofie

Fra : Sofie Hansen

Dato : 10-04-01 15:17

*ups* ...

>Heldigvis kan man standse udviklingen medicinsk - pco'en forsvinder

Fortsættelsen mangler: der skulle have stået: PCO'en forsvinder ikke, men
man kan holdes symptomfri.

Mvh.
Sofie