Andet multimedie
bentjuul 3670
Security på PDF fil
Fra : [6000]Søren

Dato : 23-09-03 17:35

Hej

Jeg skal lave en PDF fil, som skal beskytte således at andre kun kan læse
den på skærmen, og altså ikke printe, ændre eller gemme den under et nyt
navn. De 2 første ting kan jeg godt finde ud af i Acrobat, men er det ikke
muligt at bskytte filen, således at den ikke kan gemmes.
PDF filen skal ind på et Intranet og skal kun kunne læses her.

Jeg har Acrobat 4.0, 5.0 og 6.0. Mac OS 9.22 og Mac OSX.

Mvh

Søren

Fra : Studio Smalbro

Dato : 23-09-03 18:43

Hvis du under Documents/security i Acrobat 6 sætter den til disable changes,
så er den save beskyttet, på den måde at du stadig kan gemme filen under et
nyt navn, men ikke med ændringer. Og det er vel det du er efter. Du kan ikke
kopibeskytte den på den måde at der ikke kan laves en kopi af den.

Kh
Bjørn

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 23-09-03 19:31

Hej Søren

Hvis du bruger acrobat's standard beskyttelse, så er det muligt at gøre det.
Og det har du formentligt også gjort, det du har glemt er at det med at
gemme først træder i kraft næste gang dokumentet bliver åbnet, så derfor lav
din beskyttelse, gem dokumentet, luk det. Og åben det på ny. Så skal du se -
det virker. Dette nummer kan du lave i version 4,5,6.

Mvh
Anders

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 23-09-03 19:53

Hej igen

Jeg har lige læst på læktien endnu engang. Hvis dit mål er at det også skal
være umuligt at bruge "gem som" så kan jeg ikke se at det er muligt at gøre
det med Acrobat. Der findes et program (som jeg har) som hedder FileOpen,
som beskytter også mod "Save as", og programmet koster penge.

Mvh
Anders

Fra : [6000]Søren

Dato : 23-09-03 21:33

Hej - og tak for svarene.

Mit mål er netop at man ikke må kunne gemme PDF'en igen. Så jeg må vist ud
at lede efter nogle programmer som kan hjælpe mig.

Det ser jo ud til at det ikke kan lade sig gøre i Acrobat alene.

Søren

Fra : Studio Smalbro

Dato : 23-09-03 21:19

> Mit mål er netop at man ikke må kunne gemme PDF'en igen.<

Er det ikke meningsløst? Du kan jo altid flytte en fil over på eks et
flytbart medie eller blot copy paste via stifinder...

Kh
Bjørn

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 23-09-03 21:27

Hej Søren

Da jeg for et par år siden undersøgte markedet for sådanne programmer, så
var det eneste som jeg fandt brugbart www.fileopen.com til beskyttelse af
min Font-Knækker

Fra : hcma

Dato : 24-09-03 09:28

> [...]
> PDF filen skal ind på et Intranet og skal kun kunne læses her.
>

> Jeg har Acrobat 4.0, 5.0 og 6.0. Mac OS 9.22 og Mac OSX.

Hvis folk kan læse den på skærmen, kan de også "gemme" den, uanset hvor
mange låse der så ellers er sat på dokumentet, "ikke højreklik" o.s.v. Det
kan altid som det mindste lade sig gøre at lave et screendump.
Og så er der forresten også en tastekombination som ophæver "ikke
højreklik", kan bare ikke huske hvordan den er.
m v h
HC

Fra : Kim Thranborg

Dato : 24-09-03 18:57

"hcma" <hcma@has.dk> skrev i en meddelelse

> "[6000]Søren" <xxsrl@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Man kan jo uanset hvad altid kopiere pdf'en og give den et nyt navn hvis
man ønsker det.
Desuden er der for længst lavet software der kan knække samtlige
sikkerhedsfunktioner i pdf (og diverse andre dokumenter)
Pointe:
Uanset hvor godt du sikrer dit dokument, vil man kunne knække
sikkerheden hvis man virkelig vil...

--
Kim Thranborg
kim_thranborg[snabela]mail[prik]dk | www[prik]thranborg[prik]dk