Nogen der har set sådan en før
Fra : Henning Sørensen

Dato : 23-09-03 10:56

Meget ubehagelig mail at få - dagen efter man har købt med mastercard over
nettet...
Nogen der har set den før ?

Important notice

We have just charged your credit card for money laundry service in amount of
$234.65 (because you are either child pornography webmaster or deal with
dirty money, which require us to layndry them and then send to your checking
account).
If you feel this transaction was made by our mistake, please press "No".
If you confirm this transaction, please press "Yes" and fill in the form
below.

Enter your credit card number here:

Enter your credit card expiration date:

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-09-03 11:10

"Henning Sørensen" wrote:

> Meget ubehagelig mail at få - dagen efter man har købt med mastercard over
> nettet...
> Nogen der har set den før ?

snip: noget om opkrævning af 234 dollars

Drop det! Det er en Spam En led en af slagsen

I fald at du virkelig var redaktør for et børnepornografisk site, så
ville du nok ikke kun nøjes med med en lille opkrævning via Email.

Brug de almindelige leveregler for Spam:

Svar aldrig (så ved spammeren, at du har aktiv adresse)
Slet den (det er ikke bøvlet værd IMO)

--
Med venlig hilsen Carsten Riis

Citatteknik, signatur...hvad er nu det for noget?
Læs mere på http://www.usenet.dk/netikette

Fra : ASKF

Dato : 23-09-03 11:21

Henning Sørensen ytrede sig i <bkp5bg$t50$1@sunsite.dk> med dette:

>Meget ubehagelig mail at få - dagen efter man har købt med mastercard over
>nettet...
>Nogen der har set den før ?

Ja, og jeg har intet Mastercard, VISA eller andet de kunne forveksle det
med, endvidere var det sendt til en adresse jeg aldrig kunne finde på at
bruge i forb. med en handel.

Jeg overvejede om det skulle videresendes til politiet, da jeg
umiddelbart var overbevist om at det er et forsøg på svindel.

Jeg valgte dog ikke at gøre det, da jeg først skulle finde ud af hvor de
linkede til, og min mail-klient er kun sat op til at vise tekst, så den
røg blot samme vej som det øvrige spam.
--
Mvh. Allan Stig Kiilerich Frederiksen
"Det med `samfundstjenstligt incitament' er noget sejlivet sludder"

Fra : Christian Andersen

Dato : 23-09-03 11:32

Henning Sørensen wrote:

> If you confirm this transaction, please press "Yes" and fill in the form
> below.
>
> Enter your credit card number here:
>

> Enter your credit card expiration date:

Det er et "scam", et svindelnummer til at få dig til at oplyse dit
kreditkortnummer.

Slet roligt brevet. Der er ikke hævet nogen penge på dit kort.

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : JS

Dato : 23-09-03 13:15

"Henning Sørensen" <hkks-test@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Meget ubehagelig mail at få - dagen efter man har købt med mastercard over
> nettet...
> Nogen der har set den før ?
>
> Important notice

Jeg har også fået den.
Det er faktisk en af de sjovere spam-mails (man kan jo lige så godt få det
bedste ud af det).
Dem der er så dumme at indtaste deres kortnummer i feltet er sgu selv ude om
det

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 24-09-03 21:05

> Meget ubehagelig mail at få - dagen efter man har købt med mastercard over
> nettet...
> Nogen der har set den før ?

Jep, fik også en.

Populært kaldet Social Engineering.

Fra : Christian Andersen

Dato : 24-09-03 23:51

Thomas Wesley Hinton wrote:

> Jep, fik også en.
>
> Populært kaldet Social Engineering.

Snopes har en artikel:

http://www.snopes.com/inboxer/scams/laundry.asp

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!