Medarbejderomkostninger, momsfradrag ?
Fra : Henrik

Dato : 23-09-03 10:55

Hejsa

Nogen her der kan sige mig om der er momsfradrag for kaffe og drikkevarer
som en enkeltmandsvirksomhed køber til sit personale (4 ansatte), og som
disse tager med på arbejdsopgaverne ?

Fra : Nico de Jong

Dato : 23-09-03 14:23

"Henrik" <henrik@henrik.> skrev i en meddelelse
> [...]
> som en enkeltmandsvirksomhed køber til sit personale (4 ansatte), og som

Det er personalegoder, og der er der ikke momsfradrag for. Min gamle revisor
plejede at sige at alt til personlig brug ikke kunne give momsfradrag.
Nu var det jo sådan, at vi dengang tegnede en del med tusch pen (diagrammer
o.l.). Når en lokumsrulle blev brugt til at aftørre tuschpenne ved, kunne
man fradrage momsen, men ikke hvis den blev brugt til "privat brug". Vi
aftørrede en masse tusch penne i dagens løb....

Nico

Fra : Henrik

Dato : 25-09-03 09:38

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 25-09-03 14:16

Nico de Jong wrote:
> Når en lokumsrulle blev brugt til at aftørre tuschpenne ved, kunne
> man fradrage momsen, men ikke hvis den blev brugt til "privat brug". Vi
> aftørrede en masse tusch penne i dagens løb....

Fin beskrivelse

Endeligt privat forbrug-fortæring kan ikke momsafløftes

Kancellisprog....

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Dan

Dato : 23-09-03 12:09

> Nogen her der kan sige mig om der er momsfradrag for kaffe og drikkevarer
> som en enkeltmandsvirksomhed køber til sit personale (4 ansatte), og som
> disse tager med på arbejdsopgaverne ?

Det er der ikke.

Kilde: TfS 1998, 631

mvh.,
Dan

Fra : Henrik

Dato : 25-09-03 09:39

"Dan" <No_Sp@m.Net> wrote in news:bkq8vu$9l2$1@sunsite.dk:

> Kilde: TfS 1998, 631

Og det er vel stadig sådan at TfS ikke kan ses på nettet, men er et
abonnement ?

Fra : Dan

Dato : 25-09-03 11:03

> Og det er vel stadig sådan at TfS ikke kan ses på nettet, men er et
> abonnement ?

Både og...

Du kan se det på nettet - HVIS du har abonnement

mvh.,
Dan