Problem med BIOS, 9100 Sapphire!
Fra : Heureka

Dato : 23-09-03 10:29

Hej

Hver gang jeg starter computeren op vil grafikkortet kun køre med 60 hz
opdatering. Da jeg i sin tid installerede driveren, ku den godt klare højere
opdateringsfrekvenser. Jeg har forsøgt med en anden computer så det er ikke
skærmen!

Nogen som ved om BIOS'en kan opdateres? Der var umiddelbart ikke så meget
hjælp at hente www.sapphiretech.com - eller kan andet gøres??

Thomas

Fra : p.jarnbak

Dato : 23-09-03 23:42

"Heureka" <stoltzo@hotmail.com> wrote in message
> [...]
højere
> opdateringsfrekvenser. Jeg har forsøgt med en anden computer så det er

Har du installeret en driver til skærmen.Hvis den står til standart skærm
vil
den ikke over 60 hz.Havde samme problem med et 9700pro kort men da den fik
en hitachi driver var den god igen.
Hej Palle.

Fra : Brian Lund

Dato : 23-09-03 23:42

> [...]
> vil
> den ikke over 60 hz.Havde samme problem med et 9700pro kort men da den fik

Det må da være et XP problem? - Jeg kører med standard skærmdrivere i
windows 2000 (Før windows ME) og kan fint køre med 85 Hz...

Brian

Fra : p.jarnbak

Dato : 23-09-03 23:55

> Det må da være et XP problem? - Jeg kører med standard skærmdrivere i
> windows 2000 (Før windows ME) og kan fint køre med 85 Hz...
>

> Brian
Nix,det var i win-me, har aldrig prøvet xp eller 2000 så jeg ved ikke hvad
problemer
jeg kan få der.
Hej Palle

Fra : Heureka

Dato : 24-09-03 07:47

Jeg havde faktisk glemt at installerer driver til skærm. Det løste
problemet,........men kun for en kort tid! Her til morgen vil den atter kun
kløre 60 hz. display properties fortæller at både grafikkort og skærm
(fujitsu) er fundet!

er der nogen bud?

Thomas :)

Fra : Heureka

Dato : 24-09-03 07:49

Undskyld mig igen!

Jeg ku i forbindelse med mit problem godt tænke mig at spørge om det er
muligt at hente den nyeste driver til graikkortet et alternativt sted!
http://www.sapphiretech.com er umulig at downloade fra :(

Håber på snarlig svar

Fra : klh

Dato : 24-09-03 08:29

Hej Thomas,

Jeg havde et lignende problem med mit Radeon 9000 kort.
Har du også husket at indstille frekvensen under ATI kontrol panel - skærme?
Der er vist nok et TV-symbol - derinde kan man også vælge skærmfrekvensen!
Det klarede problemet hos mig. (85 Hz)

klh

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-09-03 09:29

"Heureka" <stoltzo@hotmail.com> crashed Echelon writing

> Jeg ku i forbindelse med mit problem godt tænke mig at spørge om det
> er muligt at hente den nyeste driver til graikkortet et alternativt
> sted! http://www.sapphiretech.com er umulig at downloade fra :(

Det er ATi der laver driverne til kortet og de er altid først med nyeste
officielle driver så hent på www.ati.com

Nu ved jeg ikke hvilken type skærm du sidder med, men havde et problem med
ældre skærm (fra '92) og mit 9500Pro kort.

Fejlen var at uanset hvilken frekvens jeg satte driveren til at køre med,
så blev frekvensen konstant ved 60Hz.

Løsningen eller problemet lå i ATi Control Panel. Under fanebladet Skærme
(det med ATi logoet) kan man indstille oplysninger om skærmen. Da min skærm
ikke udvekslede DCC oplysninger, mente Control Panel at min skærm max.
kunne køre ved 60Hz uanset hvad og uanset hvad driveren mener.

Så Control Panel overruler driveren og styrer hvilke begrænsninger der er
mellem din skærm og grafikkort.

--
Bjarke Andersen

Fra : Heureka

Dato : 25-09-03 22:31

Ok!

tusinde tak for hjælpen!

Jeg har download programmet PowerStrip som løser problemet!

Tak for de mange kommentare

Vh.
Thomas Stoltz