Sexsider?
Fra : Søren Jensen

Dato : 22-09-03 23:36

Her for nogle dage siden, var jeg hjemme ved min kæreste. Jeg kikket lidt på
nettet, og på en mærklig måde kom jeg ind på en af disse sex sider. Jeg
lukket ned, uden at tænke mere over det. to dage sener modtager min kæreste
et girokort på 299 Kr for en sex side.
Jeg tilstår det er mig, men ikke bevist. Jeg undersøger sagen, og finder ud
af at jeg har trykket på en knap inde på denne sex side. Hvor efter man
åbner i 24 timer.
Ikke noget med at, underskrive eller noget andet.
Kan man godt det? Og hvordan skal man forholde sig til dette?

Med Venlig Hilsen

Søren Jensen

Fra : Henrik Petersen

Dato : 23-09-03 05:30

"Søren Jensen" <hvidtfeldt@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> åbner i 24 timer.
> Ikke noget med at, underskrive eller noget andet.

Jeg ville ikke betale regningen, da det er sex firmaet der skal bevise hvem
der har trykket og det ved din kæreste ikke, da hun ihvert fald ikke var
hende og hun ved ikke hvem det var og hun har ikke bruger og pass på sin
computer...og RKI rører ikke sager under 1000,-
henrik

Fra : Simon G.

Dato : 23-09-03 07:00

"Søren Jensen" <hvidtfeldt@tiscali.dk> wrote in

> [...]
> Ikke noget med at, underskrive eller noget andet.
> Kan man godt det? Og hvordan skal man forholde sig til dette?

Du må have gjort noget mere end blot trykke på en knap.

Det er temmeligt svært for en hjemmeside, at skaffe navn og adresse til at
udsende et girokort, hvis ikke du har oplyst det selv.

Hvis du blot har trykket på en knap, er det eneste hjemmesiden har er din
kærestes IP-adresse. For at omdanne en IP-adresse til en fysisk adresse
(navn, vej og by), så kræver det en dommerkendelse, der skal leveres til
din kærestes internetudbyder. Jeg tvivler på, at sexfirmaet har haft nok
materiale mod dig til at skaffe en dommerkendelse - og hvis de havde, kunne
de sikkert ikke nå at skaffe den og udsende et girokort på to dage.

Så kan du ikke prøve at huske, hvad du ellers har gjort på siden? Og hvem
har udstedet girokortet? Sexfirmaet eller din kærestes teleudbyder?

-SG

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 23-09-03 07:25

>Så kan du ikke prøve at huske, hvad du ellers har gjort på siden? Og hvem
>har udstedet girokortet? Sexfirmaet eller din kærestes teleudbyder?

Hvis der nu er et helt almindeligt modem på og der bliver installeret
en såkaldt "dialer" på computeren. På et tidspunkt bliver der så
ringet op til et nummer og det bliver med det samme takseret til 200
kr.

Og da det ikke er svært at se hvilket nummer der bliver ringet op fra,
så er det heller ikke svært for sådan et firma at finde en adresse.

Men lad være med at betale regningen. Der er ufattelig mange sager der
ligner, iflg. Forbrugerstyrelsen.

Mvh. Brian

Fra : Rune Wold

Dato : 23-09-03 08:25

"Søren Jensen" <hvidtfeldt@tiscali.dk> wrote in

[klip]

> Her for nogle dage siden, var jeg hjemme ved min kæreste. Jeg kikket
> lidt på nettet, og på en mærklig måde kom jeg ind på en af disse sex
> sider.

Øøøhhhh, mærkelig !

[klip]

> Jeg lukket ned, uden at tænke mere over det. to dage sener
> modtager min kæreste et girokort på 299 Kr for en sex side.
> Jeg tilstår det er mig, men ikke bevist.

Øøøøøøhhh, ikke bevidst !

> [...]
> inde på denne sex side. Hvor efter man åbner i 24 timer. Ikke noget
> med at, underskrive eller noget andet. Kan man godt det? Og hvordan

Bare indrøm, at du fik dig god gedign wanker ;->

/Rune Wold

Fra : David T. Metz

Dato : 23-09-03 09:01

Rune Wold skriblede:
> mærkelig !

> bevidst !

> Bare indrøm, at du fik dig god gedign wanker ;->

Øøøøhhh, gedigen!

Og så skal der ikke mellemrum før udråbstegn!

David
FUT: dk.kultur.sprog
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-09-03 11:44

Søren Jensen skrev:

>Her for nogle dage siden, var jeg hjemme ved min kæreste. Jeg kikket lidt på
>nettet, og på en mærklig måde kom jeg ind på en af disse sex sider.

Der er flere aspekter i det:

Princippet er at man skal holde de aftaler man indgår
(aftaleloven). Det er imidlertid en forudsætning at aftalen er
fuldt oplyst på forhånd, ellers er den ikke gyldig.

Det du beskriver, lyder lidt sært fordi firmaet har fået nogle
oplysninger som normalt er svære at få hvis man ikke afgiver dem
selv.

Hvis siden hele tiden har oplyst dig om hvad der skulle ske og
hvad det ville koste, er du i princippet forpligtet til at betale
selv om du havde alt for travlt med at klikke på OK til at læse
at det ville koste dig penge.

Imidlertid ville jeg ikke have nogen betænkeligheder ved at nægte
at betale. Der er så meget svindel fra de selskabers side at man
tror at det er løgn, og da de ikke kan løfte den bevisbyrde som
påhviler dem - de sksl nemlig kunne dokumentere præcis hvem der
har benyttet siderne. Det er ikke nok at de finder frem til den
rigtige adresse og den rigtige computer - vil jeg råde din
kæreste til at skrive et almindeligt brev til dem hvori hun
forklarer at hun ikke har benyttet deres sexsider og at hun
derfor ikke kan anerkende deres krav. Tag en kopi af brevet, send
det fra posthuset og få en postkvittering på at det er sendt.

Bemærk at det vil være helt korrekt hvad hun skriver.

>Jeg tilstår det er mig, men ikke bevist.

Jeg tror at vi mangler nogen oplysninger.

>Jeg undersøger sagen, og finder ud af at jeg har trykket på en knap
>inde på denne sex side. Hvor efter man åbner i 24 timer.
>Ikke noget med at, underskrive eller noget andet.
>Kan man godt det?

Ok ja. Man kan snildt indgå forpligtende aftaler blot ved at
trykke på en knap på en hjemmeside. Sådan foregår meget
internethandel.

>Og hvordan skal man forholde sig til dette?

Ud over hvad din kæreste skal gøre som ovenfor beskrevet, skal du
i fremtiden sætte dig ind i hvad der står i en tekst eller på en
side før du klikker OK.

--
Bertel