Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvordan fås den bedste billedfremvisning p~
Fra : NGpaul

Dato : 22-09-03 22:55

Da der er nogle i familien hos mig som ikke gider tænde en PC for at se billeder er jeg
begyndt at brænde stakkevis af JPG'er på CDR til brug på DVDafspiller.

Vi har billige afspillere, som kan køre jpg-slideshows, åbne mapper mv. men billederne
flimrer en del. TV'erne er også i den billige ende.

Bedste resultat hos os indtil videre fås ved at brænde via Nero 5.5.10's
SVCDkompilering. Det giver bedste billedkvalitet og man har fuld kontrol over tempoet:
næste billede kommer først når man trykker på >>.

Jeg har også prøvet Picture-to-TV. Det giver mulighed for smarte overgangseffekter,
baggrundsmusik mm. men det blev jeg hurtig træt af.
--------------------

I håb om at mange her kommer med deres erfaringer....

Fra : David Holm

Dato : 23-09-03 08:39

> I håb om at mange her kommer med deres erfaringer....
Jeg har gode erfaringer med Ulead DVD pictureshow (demo fåes på
http://www.ulead.com)

mvh

David Holm

Fra : Thomas Munk

Dato : 26-09-03 07:08

"NGpaul" <getNOSPAM@get2net.dk> wrote in message
> [...]
overgangseffekter,
> baggrundsmusik mm. men det blev jeg hurtig træt af.

Uanset hvad, skal man huske at et TV er en begrænsning i sig selv, da
opløsningen er meget lav i forhold til en computerskærm. Der går hurtigt
mange detaljer tabt i billederne.

Hva' med en billig brugt bærbar med god skærm?

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 26-09-03 09:05

On Fri, 26 Sep 2003 08:08:27 +0200, "Thomas Munk"
<spam@rudekuvert.dk> wrote:
klip
>men billederne

På et 100 Hz TV står billedet helt roligt, også menuen, som
ellers er det som flimrer mest. Jeg fik det demonstreret i Fona,
da jeg brokkede mig over DVD afspilleren, såå, en dyr men god
løsning
mvh Ebbe