golf II turbo diesel fra 91 instrument pro~
Fra : Kim Andreasen

Dato : 22-09-03 23:05

hejsa jeg har grå hår på hovedet min golf er lige pludselig begyndt at
fortælle mig at den er for varm men kun når lyset er tændt så stiger måleren
til den sidste streg og den blinker for køler vand så slukker jeg lyset så
er det hele normalt er det ikke mærkeligt er der nogen der ved noget om
dette ville jeg blive glad det er ingen føler der fejler noget tror jeg ikke
de er blevet målt ud i dag med gode resultater
på forhånd tak
kim andreasen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 23-09-03 01:10

Kim Andreasen wrote:
> [...]
> der ved noget om dette ville jeg blive glad det er ingen føler der
> fejler noget tror jeg ikke de er blevet målt ud i dag med gode

Jeg er over bevist om du har en dårlig stelforbindelse et sted. Min
Golf II turbodiesel fra 86 har et lingende problem. Den blinker med lampen
til gløderørene hvis der er fugtigt i vejeret og jeg bruger meget strøm. Som
blæser og lys eller langlys alene. Det pudsige er at varemåleren står
højere end normalt når bilen har symtomerne. Et par gange har det hjulpet
at standse motoren og starte den igen, så er symtomerne væk og varme
måleren står normalt. Jeg har ikke fundet min fejl endnu.

Men jeg tror at VW har et ledningsnet problem. Den Golf I diesel jeg havde
før havde et ligende problem med varmemåleren. Hvis motoren var varm og
man startede motoren uden at holde nøglen i forvarme posision i 5 sekunder
ville lampen til varme måleren ikke gå ud igen. Nå jo, hvis vejeret var over
25 grader så var der ingen problemer.

Envidre har jeg ladet mig fortælle at hvis man i en golf 2 eller 3 uden at have
tænding på, tænder for nærlyset og vinduesvisker og kabine blæser, så blinker
med høj lys 2 gange så kører kabineblæser og vinduesvisker. I min bil kan man
lave det stunt.

mvh
Henning